Buikslapen

Vanaf wanneer kan je baby veilig op zijn buik slapen? Mijn zoontje is nu 9 weken en heeft veel last van krampjes. Ook maait hij enorm met zijn handjes. Daarom valt hij vaak moeilijk in slaap. Op zijn buik slaapt hij prima. Al vind ik dit wel eng en ga steeds bij hem kijken. Hij heeft wel een enorm sterke nek en draait heel makkelijk zijn hoofdje van de ene naar de andere kant.
Wie oh wie weet vanaf wanneer dit eigenlijk veilig kan, zodat ik me minder zorgen hoef te maken.

 
Er word gezegt dat de kleine op de buik mag slapen als ze zelf om kunnen rollen.

Mijn dochter sliep ook al vrij snel op haar buik, zo bij de 8 weken.
Op haar rug wilde ze niet slapen, ook maaide ze veel met haar handjes. ik heb haar nog ingebakerd maar dat hielp ook niet. ze was erg stevig met haar nekje. dus ik heb haar eerst overdag op haar buik laten slapen en dit ging goed. ik legde haar   met de neus in het bedje en ze draaide zelf haar hoofd om.
Toen ze s-nachts ook op haar buik sliep ben ik wel een paar keer gaan kijken. het is in het begin behoorlijk eng.
Mijn dochter is nu bijna een jaar en slaapt nog steeds op haar buik. ik leg haar op de rug in bed en ze draait zich zelf om.

een vriendin van mij heeft ook een dochter en die moest juist op de buik slapen, wegens een open gehemelte, anders valt de tong verkeerd.

ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb.
gr henny
 
He hoi,

Weet je zeker dat het krampjes zijn? Bij mijn dochter waren het geen krampjes maar vermoeidheid, dat maaien met die armpjes, waardoor ze zichzelf juist uit haar slaap hield. Zij gaat druk bewegen als ze moe is, het heeft even geduurd voordat ik dit doorhad. Sinds ik haar inbaker slaapt ze prima, 's nachts uren achter elkaar, overdag iets minder lang maar ook regelmatig. Inbakeren kan ook goed helpen bij krampjes. Je kunt eens proberen je kindje overdag   als het weer zo aan het maaien is eens stevig in een doek te wikkelen en kijk wat er gebeurt. Die van mij viel na 1 minuutje hard huilen in slaap. Helpt dit, vraag dan bij  het CB naar hoe je het beste kunt inbakeren. Helpt dit niet, dan is het een buikslapertje en zou ik ook even het CB om advies vragen.

Succes,

Jootje
 
hallo,
mijn dochter van nu 2 mnd.
slaapt al vanaf 6 weken op haar buik.
ze heeft er een hekel aan op haar rug te liggen en huilt dan voordurend.
in het begin vond ik het ook eng maar het gaat prima en mijn meisje is kei tevreden.
ook mijn zoon (1.5 jaar)  slaapt op zijn buik.
 
Terug
Bovenaan