Buikslapen

Hallo allemaal,

Van Stephanie, die met me meedacht over het "nachtelijk slaapprobleem" van Isa, kreeg ik de suggestie om Isa eens op haar buik te slapen te leggen.

Wie heeft er nog meer ervaring met buikslapende kids? Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes op hun buik? Leg je ze dan nog in een slaapzakje? Onder een dekentje? Ga je extra vaak kijken (tja, wiegedood enzo)? Haal je alle knuffels, doekjes etc. uit het bedje om te voorkomen dat ze daarin met hun mondje duiken?

Kortom; tell me about it!!

Grtz. Poppetje71

Sinds 1,5 week slaapt Kay ook op zijn buik en vond dat in het begin ook wel spannend hoor!
Eerder probeerde hij wel steeds te draaien, maar ik legde hem dan terug op zijn rug. Onbegonnen werk natuurlijk!

Ik leg hem nu dan ook gewoon op zijn rug en merk vanzelf wel hoe hij dan in slaap valt. Ene keer nog gewoon op zijn rig, dan op de zij en laatste tijd erg vaak op zijn buik.

Ýk ga niet meer extra kijken (alleen de eerste nacht haha) omdat ik weet dat kay enorm sterk is in zijn nek en zijn hoofdje erg goed en lang kan omhoog houden. Daarbij kan hij makkelijk van rug naar buik en weer terug draaien. Ook is de  kans op  "wiegedood" nog maar héél klein. Wiegedood is vaak de oorzaak van het hoofdje niet goed opzij kunnen leggen/draaien waarbij ze geen lucht meer krijgen (door uitputting) of als je het kindje te warm in stopt. Dit is dan ook  voornamelijk van toepassing in de eerste weken van hun leventje..

Kay is nu 6,5 maand oud en red zich prima..
Hij slaapt schijnbaar op zijn buik erg lekker, anders draaide hij zich niet steeds naar de buik. Hij slaapt gewoon in een combisleeper (dikke slaapzak) en heeft zijn favoriete tut-schaapje én speentje binnen handbereik.

Het énige wat ik nu extra doe is de babyphone op mijn nachtkastje zetten dat als er wat is ik het nóg beter hoor. Eerder deed ik dit niet omdat kay naast ons slaapt en ik beide deuren gewoon open heb. Ik hoor dus hoe dan ook bijna alles.

Probeer een beetje te vertrouwen in je kindje als je weet dat hij/zij sterk genoeg is in het nekje en armpjes. Je kunt ze moeilijk vastbinden.. (al zijn er die dat doen, maar dat gaat tegen mijn gevoel in).

Succes!!

Esmé mv Kay

hoi!
Ik zal hier dan ook nog maar even reageren op je vragen. Ik heb Milo al heel snel op zijn buik gelegd, ik denk na een week of 3 na de geboorte en sindsdien slaapt hij niet anders. Ik ben niet bang voor wiegedood. Als  je kindje zo lekkerder slaapt en je gaat je zorgen maken dan heb je echt geen leven meer... soms moet je er gewoon op vertrouwen. Natuurlijk ga ik regelmatig kijken maar dat zou ik ook doen als hij op zijn rug zou slapen.
Ik denk niet dat het uitmaakt of je Isa in een slaapzakje of onder een dekentje legt, gewoon doen wat je gewend bent! Ik leg Milo gewoon onder een deken, lekker hoog opgetrokken maar niet te hoog dat hij met zijn neus onder de deken ligt, haha.
Succes!!!
Stephanie

Terug
Bovenaan