Buikslapen.....

Hey Meiden,

Wie heeft er ook een buikslaper????

Yoëll ligt sinds afgelopen weekend direct op de buik zodra we hem in zn bedje leggen....ik vind dit best eng en slaap er niet of nauwelijks van.....mijn moeder en schoonmoeder zeggen beide dat wij eerder al heel snel op de buik sliepen en vooral als we verkouden zijn...dan zouden we nl. meer lucht binnen krijgen...nu is Yoëll zelf al een tijdje verkouden dus miss. vind hij het idd. prettiger op zn buikje...maar mama niet.....pfffff

Ik kan doen wat ik wil maar hij blijft gewoon terug draaien op zn buikje....zelfs tussen de easy sleep (die rollen) draait ie gewoon op zn buikje....

Meiden wat moet ik doen...gewoon laten liggen of telkens weer terug draaien....

Liefs Denise mv Yoëll 28-07-2006

laten liggen. Lukas heeft ook zo'n periode gehad. In het begin vond ik het doodeng maar hij sliep er veel beter door. toen ik dat door had ben ik hem zelf op zijn buik gaan neerleggen. Ondertussen leg ik hem gewoon op zijn rug neer en hij slaapt zoals hij wil, op zijn rug, zijn buik of zijn zij.

Als hij inderdaad zelf kan rollen doet hij toch wat je wil. Als ik jou was zou ik de easysleep gewoon weghalen en zorgen dat er niet teveel losse spullen in zijn bed liggen. Lukas heeft een knuffel en dat is het.

Succes,
Annemieke

Yoëll had ook een paar dagen een verstopte neus van de verkoudheid en dat sliep hij het lekkerste bij ons op de borst en dan op zijn buikje. Hij kreeg zo meer lucht.

Hij is groot genoeg om met zijn hoofdje te draaien (haha en zo te lezen ook zijn lichaam).
Ik denk dat het in het begin griezelig is, maar als hij zich er prettiger bij voelt en het gaat goed, is er niets mis mee. Toch...

Pauline

Toen wij net geboren waren haalde men het niet in hun hoofd om hun baby op de rug neer te leggen. . een baby sliep op de buik, punt. En nu moet het ineens andersom. Wij leven toch ook nog, dus lekker doen hoor! Als Yoëll zo lekkerder slaapt. (nu jij nog, hihi)
Liefs NElleke

Hee hier ook zo'n buikslapertje. Alleen heeft hij de (enge) gewoonte om zijn hoofd lekker in het matrasje te nestelen. Dus met zijn neusje "in" het matras. Kijk, dat hij op zijn buik slaapt vind ik niet zo erg, maar hij moet dan wel gewoon zijn oofd opzij doen en niet zo eng gaan liggen. Hij snurkt er dan ook bij. Als ik zijn hoofdje dan (stiekem als hij slaapt) een beetje opzij probeer te leggen, kreunt hij wat zo van "mam laat me toch lekker liggen" en draait zijn hoofdje dus weer. Soms nestelt hij zijn handjes er ook bij onder. Dus dan ligt hij met zijn gezicht in zijn handjes gedrukt. Hmmmm hoe leren we dit nou weer af.....
Groetjes happyM.

Nou mijn mannetje slaapt sinds hij van zijn rug naar buik buik naar rug kan rollen ook heeeeel graag op zijn buikje maar hij kijkt wel opzij... Volgens het CB als je kindje zijn / haar hoofdje omhoog kan tillen dat het geen kwaad kan..

En vroeger naja vroeger lijkt net alsof we met zijn alle bejaard zijn hehe  was er wel meer wiegendood omdat baby meteen vanaf de geboorte op de buik werdt neer gelegd.. en nu is er meer hoofdafwijkingen volgens de fysio maar dat is te verhelpen in de meeste gevallen gelukkig..

Maaar ik moet eerlijk zeggen ik vindt het ook best wel eng als hij op zijn buikje legt ik kijk dan ook regelmatig.

Groetjes,

Bianca

Terug
Bovenaan