buikslapen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

onze sem, morgen 3 maandjes oud
wil overdag en 's avonds niet op zijn buik slapen dit doet hij alleen na zijn laatste voeding om 23.00 uur.
omdat hij overdag en 's avonds toch moet slapen leg ik hem op zijn buik te slapen in zijn box, zodat ik hem ik de gaten kan blijven houden.
Nu ben ik bang dat meneertje al een beetje te verwend is en dadelijk helemaal niet meer in zijn bedje wil slapen. Nu zit ik erover te denken om een nannycare aan te schaffen, zodat ik hem toch op zijn buik in bed kan leggen zonder dat ik zelf elke minuut naar boven moet om te kijken of hij nog goed ligt.
Heeft iemand ervaring met de nannycare of andere tips?

alvast bedankt
groetjes Ilonka

Hoi,

waarom moet hij op zijn buik slapen als hij dat niet wil? Dan leg je hem toch gewoon op zijn rug???

Groetjes van Marloes

Ik begrijp dat hij niet op zijn rug wil slapen en dat je hem daarom overdag op zijn buik legt?
Misschien dat je hem overdag af en toe toch "verplicht" op zijn rug kunt neerleggen. Hij zal dan waarschijnlijk gaan huilen, maar dan een kwartiertje ofzo laten doorhuilen. Vroeger of later zal het toch wennen. Is misschien niet leuk maar toch even doorzetten?

Hoi mamatoriuk.

typefoutje ik bedoel inderdaad dat hij niet op zijn rug wil slapen.

Als je op de website  van veiligslapen punt nl kijkt, kun je over dat soort producten lezen. Het is een onafhankelijke organisatie. Misschien heb je er iets aan.

Groetjes, Marisa
Ps, toen mijn zus haar kindjes kreeg legde de kraamhulp ze om en om op de buik en rug. Dit zou afplatting van het hoofd tegen gaan. Intussen zijn ze 13 en 15 (ze leven dus nog ). Sommige kinderen slapen nou eenmaal lekkerder op hun buik en met drie maanden kunnen ze hun hoofd redelijk goed draaien.

Hoi!
Onze kindjes liggen al vanaf een paar weken oud op de buik te slapen. Zodra ze zelf hun hoofdje kunnen optillen en kunnen draaien van links naar rechts, hoef je je ook niet zoveel zorgen te maken. Leg hem/haar in een slaapzakje (niet te warm), lekker op de buik als hij/zij daar zo'n behoefte aan heeft. Onze kids slapen echt niet hoor op hun rug, ook niet als je ze een kwartiertje laat huilen...
En... in hun eigen bedje! De box is waarschijnlijk te ruim en de omgeving te onrustig.

Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan