buikslapen?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 8 weken oud. Het probleem is dat hij iedere morgen zo rond 4 of 5 uur wakker is en niet meer wil slapen. Tenminste niet in zijn eigen bed. Leg ik hem bij ons in bed dan slaapt ie nog een paar uur door. Nu vermoed ik dat dat komt omdat ie niet lekker ligt. In de box en bij ons in bed ligt ie op de buik, daar heeft ie vanaf het begin een voorkeur voor gehad. Maar ja in zijn eigen bedje durf ik dat niet aan.
Heeft iemand tips of herkent iemand dit?

Hoi,

ik weet niet of je kindje bij je op de kamer slaapt! anders is dat misschien een mogelijkheid, dan is hij ook dichtbij je en kan hij misschien wel op zijn buik slapen! Er zijn ook matrasjes op de markt die reageren wanneer een baby niet meer ademt..

Succes1

groetjes,
kiki

Hoi hoi,

onze dochter legde ik netjes op de zij om te gaan slapen en dan als ze voor de nachtvoeding kwam zag ik dat ze door was gerold en lekker op haar buik aan het slapen was. en dat ging zo voor zeker een week door, totdat ik maar besloot om haar op haar buik te gaan laten slapen. en ik merkte meteen ee verschil! ze sliep meteen een stuk rustiger en langer, dus ja ik ben maar met haar meegegaan in haar buikslapen.
wel moet ik er wel bij toevoegen dat ze op nog geen 60cm van mij afligt, dus ik hoor meteen alles van haar. ik slaap ook een heel stuk lichter en word dus meteen bij elk geluidje wakker.

ze is nu bijna 6 maanden en slaapt nog steeds op haar buik. dat is dus duidelijk haar voorkeurhouding.

maar ik moet zeggen, dat met de volgende ik zeker wel meer ga werken aan het zij en rug slapen want ik heb soms nachten niet geslapen omdat ik het niet helemaal vertrouwde, en dan zeker als ze verkouden was. ja dan hoor je haar heel zwaar ademen en dan heb ik dus geen rust.

ik kan je aanraden om misschien met bakeren te proberen. dat werkt zo goed! ik zelf ben te vroeg gestopt met het inbakeren ivm met rustig slapen, maar bij de volgende ga ik dat dus zeker langer volhouden!

groetjes en succes ermee,

patricia

Hoi

Ik herken dit heel goed.Met 1 verschilletje nl. ons zoontje was nog geen 3 weken oud.Hij sliep helemaal niet op zijn rug of zij.Op een gegeven moment waren we zo moe,want zelf slaap je dan ook niet meer,dat we hem maar op zijn buik hebben laten liggen.Dit ging gelijk helemaal goed.
Wel lag hij nog bij ons op de kamer en gingen we er in het begin voor hem uit om te controleren of alles nog goed was.
We hebben dit aangegeven bij het consultatiebureau en we hadden van alles verwacht maar niet de reactie die we kregen.Ze zeiden nl.Ja sommige kindjes willen gewoon niet anders en dan moet het maar.Het percentage voor de kans op wiegendood nam maar een heeeeel klein beetje toe door het buikslapen.Dus de keus was voor ons heel snel gemaakt.
Onze zoon is nu alweer 5 jaar oud en slaapt nog steeds op zijn buik.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!

Groetjes Jes

PS:Ik zou er niet voor kiezen om een kindje op de buik te laten slapen,maar soms kun je echt niet anders.

Mijn dochter is ook een buikslaapster, ook al vanaf ongeveer de 4e week. Ze sliep er zoveel beter door. Ik heb de eerste paar keren telkens even gecheckt of het goed ging, maar het ging zo goed dat ik haar nu altijd zo laat slapen en ik ga niet meer kijken. Ze is sterk genoeg in haar nekje, dat was ze eigenlijk al vanaf het begin. Ik slaap er echt niet onrustiger door, heb er gewoon 100% vertrouwen in!
Ze is nu trouwens 12 weken.

Ik heb het geprobeerd. Gisteravond ging Daan naar bed toe om 24 uur; na zijn flesje.
Ik heb hem toen gewoon op zijn rugje gelegd. Vanmorgen om 5 uur werd hij wakker. Ik heb hem toen op zijn buikje gelegd en zijn speentje gegeven. Ik heb hem niet meer gehoord. Ben wel af en toe gaan kijken en luisteren hoor! Ik hoor door de babyfoon dat ie nu wakker begint te worden.

Dit is net toveren... Meneer heeft zijn flesje gehad en was weer moe.
Dus leg ik m in bed.... op zijn rug uiteraard. Krijsen krijsen en nog eens krijsen.
Ik draai hem op zijn buik..........zijn ogen gaan dicht en hij slaapt.
Hoezo eigen willetje?

Terug
Bovenaan