Hoi hoi,
onze dochter legde ik netjes op de zij om te gaan slapen en dan als ze voor de nachtvoeding kwam zag ik dat ze door was gerold en lekker op haar buik aan het slapen was. en dat ging zo voor zeker een week door, totdat ik maar besloot om haar op haar buik te gaan laten slapen. en ik merkte meteen ee verschil! ze sliep meteen een stuk rustiger en langer, dus ja ik ben maar met haar meegegaan in haar buikslapen.
wel moet ik er wel bij toevoegen dat ze op nog geen 60cm van mij afligt, dus ik hoor meteen alles van haar. ik slaap ook een heel stuk lichter en word dus meteen bij elk geluidje wakker.
ze is nu bijna 6 maanden en slaapt nog steeds op haar buik. dat is dus duidelijk haar voorkeurhouding.
maar ik moet zeggen, dat met de volgende ik zeker wel meer ga werken aan het zij en rug slapen want ik heb soms nachten niet geslapen omdat ik het niet helemaal vertrouwde, en dan zeker als ze verkouden was. ja dan hoor je haar heel zwaar ademen en dan heb ik dus geen rust.
ik kan je aanraden om misschien met bakeren te proberen. dat werkt zo goed! ik zelf ben te vroeg gestopt met het inbakeren ivm met rustig slapen, maar bij de volgende ga ik dat dus zeker langer volhouden!
groetjes en succes ermee,
patricia