Buikslapen

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Mijn dochtertje Veerle is nu 10 maanden en sinds kort draait ze op haar buik in bed, ook vindt ze het lekker om op haar zij te liggen. De laatste 2 weken draait ze op haar buik en duwt ze haar hoofdje in het matras als ze in slaap valt, ik vindt dit een eng idee. Ik draai haar dan altijd snel op haar rug. Wie heeft ook ervaring ermee en heeft goede tips om het te voorkomen?
Bedankt!!!
Groetjes,
Floor

Wij hebben er nog zo eentje. 'S-Morgens vinden we Daantje  altijd op een heel andere plaats terug dan waar we haar neer hebben gelegd de avond van tevoren!!!    Wij hebben een matrasje wat eigenlijk alleen maar bestaat uit een buizenconstuctie met een (dikke luchtdoorlatende) hoes er omheen. (gekocht bij de babydump) Als zij dan op haar buik rolt kan ze gewoon doorademen. Het was even wennen met het opdekken van haar ledikantje maar dat gaat nu eigenlijk heel erg goed. Ons meisje is een enorme draaikont en blijft geen minuut op haar plaats liggen. Daarom zijn we ontzettend blij met ons matrasje, we hebben er al veel aan gehad!

Groetjes, Linda

Mijn zoontje slaapt ook al wat langer op zijn buik en maak me daar geen zorgen over. Hij is bijna 10 maanden en echt wel sterk genoeg om te draaien als het nodig is. Ik denk dat als jouw kindje graag op de buik slaapt ze alweer heel gauw terugdraait nadat jij haar of hem (weet het ff niet meer) op de rug hebt gelegd..dan kun je wel bezig blijven met terugdraaien. Ik in ieder geval wel want die van mij draait net zo hard weer terug op zijn buik. Mijn oudste slaapt al vanaf hele jonge leeftijd op zijn buik tot de dag van vandaag en wil niet anders..Wij hebben trouwens gewoon een goede matras van de prenatal.

Groetjes Inge

Hoi Linda en Inge,
Bedankt voor jullie snelle reacties!!! Ik vind het niet erg dat mijn dochtertje op haar buik slaapt, alleen zij gaat met haar gezichtje in het matras liggen, ben benieuwd of jullie kindjes dat ook doen en wat zijn jullie tips om dit tegen te gaan?
Bedankt!!!!
Groetjes, Floor

Hoi hoi,

als ik 's ochtends Dylano ga halen, ligt hij ook helemaal anders dan hoe we hem weg hebben gelegd.
Hij ligt weleens op zn zij, maar ook weleens op zn buikje te spelen.
Ik maak me daar ook geen zorgen over hoor.
Dylano zn fysiotherapeute (toen die die nog had) zei dat het als ze 10mnd zijn geen kwaad meer kan... in ieder geval is het riscico veeeeeel minder dan als ze jonger zijn.
Dus ik zou zeggen... Laat je uk lekker op de buik liggen... je kunt het toch niet altijd tegenhouden denk ik, vooral niet nu ze een eigen willetje gaan krijgen, en de boel willen verkennen

Groetjes Debby.

Hallo dames,

Als ik dit zo lees vraagt Floor niet of jullie het erg vinden als jullie kindjes op hun buik slapen maar meer of het ook voorkomt dat jullie kindjes hun gezicht recht in het matras drukken en zo blijven liggen. Persoonlijk lijkt me die nogal eng.

gr.Ing

Hai,
Ik haal dit onderwerp nog even omhoog, hoop dat er nog meer moeders zijn waarvan de kindjes met het gezicht in het matras in slaap vallen.
Gr. Floor

hallo!!

ik heb zelf ook een buikslaper maar hij legde zijn hoofje altijd netjes opzij.
maar misschien  heb je hier wat aan:
waarom  ga je niet een keer naast het bedje zitten als je kindje net slaapt en kijk je hoelang hij/zij het hoofdje in ht matras duwt, als het je te lang duurt kan je hem/haar omdraaien. draait hij/zij zelf het hoofdje hoef je je geen zorgen te maken!

een vriendin van mij deed ht koort van een ochtendjas door de mouwen heen en stopte die ondr het matrasje zodat die vast zit en je kindje dus niet kan draaien.
ik vind het zelf en beetje eng en zou het niet doen maar misschien dat jij  er minder  problemen mee hebt .

groetjes joke  

Terug
Bovenaan