buikslapen

A

Anoniem

Guest
Isabelle sliep altijd op haar rug met haar hoofdje opzij. Sinds 3 maanden slaapt ze alleen maar op haar buik, ook met haar hoofd opzij. Ze is nu 2 jaar geworden en ik vraag me af of het gevaarlijk is? Ik draai haar als we zelf naar bed gaan terug op haar rug, maar als ik een uur later ga kijken is ze alweer terug gedraaid.
Weet iemand hier iets meer van? Op internet lees ik eigenlijk alleen over buikslapen bij baby's en dat wordt afgeraden.

Groetjes Babybelle

Hoi babybelle,

Jesse (08-07) slaapt al sinds hij zelf om kan draaien in bed op zijn buik. In het begin legden we het iedere keer terug maar dan draaide hij zo weer op zijn buik. Volgens mij is het alleen gevaarlijk als ze zelf nog niet sterk genoeg zijn om het hoofdje op te tillen of terug te draaien en ik denk dat jouw dochtertje dat wel is!

Groetjes,
Jo

Hoi,

Mette slaapt ook al heeel lang op haar buik. In het begin draaiden ook wij haar om maar dat hielp niks want ze draaide gewoon weer terug. Zodra ze zelf terug kunnen draaien is er geen gevaar meer. Als ze geen lucht zouden krijgen draaien ze zich in een reflex om.

gr.Ing

Hoi Babybelle,

Bas slaapt al héél lang op zijn buik. Al voordat hij een jaar was.
Natuurlijk hoor je altijd dat kinderen niet op hun buik moeten slapen, maar iedere keer als ik hem terug draaide, lag hij voordat ik zijn kamertje weer uit was, weer op zijn buik. Ik heb dat dan ook maar opgegeven. Hij slaapt heerlijk op zijn buik! Ik maak me daar inmiddels helemaal geen zorgen meer over. Ze zijn zo sterk in inmiddels, ze draaien hun hoofdje toch wel bij.

Groetjes, Karin

Hoi Forumvriendjes,

Bedankt voor de reacties! Fijn om te horen dat er meer kinderen zijn die graag op de buik slapen en nu ben ik al wat gerustgesteld door jullie. Denk dat het ook geen kwaad kan. Ze is inderdaad al een sterke meid!

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan