Buikslapen

Hallo,

Bij wie van jullie slapen de kindjes op hun buik? Mijn zoon lijkt langzaam maar zeker steeds meer verzet te krijgen met slapen.

Steeds als ik hem in bed ligt gaat hij helemaal uit zijn dak. Hij huilt dan minimaal een half uur, om vervolgens een dik half uur te slapen en dan weer wakker te zijn. Schiet echt niet op zo.

Nu had ik hem bij toeval in de box vandaag op zijn buikje en zo is hij in slaap gevallen. Hij slaapt nu al 3 uur!!! Dit heeft hij al weken niet meer gedaan overdag...

Misschien wil hij dus wel liever op zijn buik slapen. Leggen jullie ze gewoon op de buik in bed? Trekt hij dan zelf de beentjes op? Die had ik er nu zelf lekker onder gestopt. Ik kan me nl. voorstellen dat als ze onrustig zijn ze vooral gaan strekken en het koppie optillen enzo.
Anyways hoe gaat dat praktisch bij jullie? Ik ga hem dan gewoon op zijn buikje in bed leggen vanmiddag. Vind het wel een beetje eng.

Groetjes!

Olivia ligt ook op haar buik in bed, net zoals grote zus Vera. Dat is hier ook de enige manier om haar te laten slapen...

Quinn heeft de eerste 2 weken op de rug gelegen en het was steeds een drama met slapen. Steeds maar van die haze slaapjes en indd veel onrustig zijn en huilen. Als hij bij je op schoot was, wou hij het liefste ook bij je op de borst liggen. Op z'n buik dus. Wij hebben het toen dus ook voor het eerst in de box geprobeerd o op zijn buik te laten slapen. Hij deed zelf zijn beentjes eronder. En hij sliep als een roosje van voeding tot voeding. Vanaf die dag slaapt quinn nu dus alleen maar op zijn buik. Quinn kon zelf ook al zijn hoofdje naar links en rechts draaien.

Liefs marielle

Amy slaapt wisselend buik en rug!!

toevallig ligt ze nu op der buik in de wandelwagen omdat ik haar in het park gevoed had en ze nog niet wilde boeren en dan leg ik haar op der buik en slaapt ze meteen

hier legt Amy zelf der benen deronder of gestrekt!!! wel vind ik het persoonlijk belangrijk dat ze der hoofdje kan draaien maar goed deed ze al vanaf dag 1!! snachts slaapt ze ip op der rug of ze moet erg onrustig zijn dan buik maar vind het zelf veiliger op der ruggetje....

wij mogen het niet meer ivm omstandigheden, maar Rebecca vond het heerlijk, maar door alle buisjes en slaapmedicatie kan ze nu ook goed op haar rug slapen, maar dan ligt ze wel te tijgeren. dus binnen 5 min ligt ze anders dan neergelegt. maar voor de zekerheid worden er 's nachts rolletjes om haar heengelegt dat ze niet zou kunnen omrollen en op de canule gaan liggen. en dat ze leert slapen in trappelzak betekend op je rug blijven. ja jammer genoeg!!!
Ik zelf hoorde ik eergisteren heb als baby van 2 dagen op mn buik gelegen, want anders sliep ik gewoon niet, en wat bleek mijn man na 2 weken.
Ik vergelijk het met hoe ze vroeger in mn buik lag, ze heeft eigenlijk altijd hoofd naar beneden en rug omhoog, de ideale houding gelegen dus qua zwaartekracht omdat ik niet op mn buik kon liggen heeft zij altijd in buikligging gelegen. dus zodoende gewenning!!!!

Dhymaris slaapt ook al vanaf wk op dr buik. Deed haar zus ook altijd. Vond t de eerste wk wel beetje eng omdat ze op haar eigen kamer slaapt en dr zus lag toen wel bij mij op de kamer. Maar nu ben ik er wel gerust op dat t allemaal goed gaat. Ze is al zo sterk in haar rug en nek. En ook een voordeel van buikslapers ze krijgen dan niet zo afgeplat achterhoofd.

Hier ook een die-hard buikslaper! Dit is onze 3e die ook alleen op zijn buik wil slapen... Is altijd goed gegaan. Ze zijn idd sterker dan de rugslapers. Dat zeiden ze op het cb ook, dat ie zo pittig was toen ze hem op zijn buik legden en hij meteen zijn hoofd optilde. Ik heb maar niet gezegd dat dat komt omdat ie altijd op zijn buik slaapt... Had geen zin in een preek en bovendien moet ik dat toch zelf weten. Vroeger moesten babies juist op de buik gelegd worden...

Terug
Bovenaan