Buikslapen

Seth en Noor slapen overdag bijna altijd op hun buik. Zeker als ze beneden in de box liggen. Ze vallen dan is slaap zonder huilen en slapen ook veel dieper.

' s Avonds legden we ze altijd (ingebakerd) op hun rug in bed. Het gevolg was dat we soms 45 min bezig waren ze in slaap te krijgen. Huilen en dan weer een speen eruit enz, enz. Gisteren hebben we ze ook s avonds op hun buik in bed gelegd. Ze sliepen meteen!! Na de late voeding hebben we ze wel op hun rug gelegd, ze zijn dan toch al moe en slapen heel snel weer verder.

Wat vinden jullie, zouden jullie dit ook doen? Ik weet dat het eigenlijk niet geadviseerd wordt maar ze zijn heel sterk in hun nek en toen ik baby was moesten alle kinderen op hun buik slapen. Oja,ze hebben ook beide een speen (Noor sabbelt ook vaak op haar hand) dus het risico dat ze met hun neusje naar beneden liggen is ook kleiner.

Ze zijn nu 11 weken.

Ik zou dat lekker doen als jou kindjes dat fijn vinden en beter daardoor slapen,maar lig je ze dan ook ingebakerd op hun buikje te slapen?mn zoontje was van de week op zn zei gaan liggen en ging telkens weer terug als hem op zn rug legde.
en ja vroeger lagen we ook op onze buik.als hun mondjes maar vrij liggen zal het toch niet zo een probleem zijn denk.
liefs jootje

ik zou het ook lekker doen hoor! Toen wij baby's waren sliepen we allemaal op onze buik en dat ik ook goed gekomen. Risico op wiegendood is misschien wat groter. Maar het zijn ook niet meer echt pasgeboren baby's en ze liggen niet met hun gezicht naar beneden. Dat ze goed slapen lijkt mij belangrijk!
Dus lekker doen.

Als ze op hun buik liggen zijn ze niet ingebakerd. Dat hebben ze dan ook helemaal niet nodig, terwijl ze dat anders wel nodig hebben!

Aanstaande maandag hebben we een afspraak bij een kinderarts (voor iets anders) en dan vraag ik het daar nog even na.

Hoi Nathalie,

Ik zou het ook doen hoor en doe het zelf ook ;).

afgelopen wk heb ik haar voor het eerst op haar buikje gelegd nadat ze na een voeding bij me op de schouder in slaap was gevallen. Ze slaapt heel slecht overdag(gaan ook puckababy proberen) Haar papa was/is ook echte buikslaper en dacht misschien wil ze ook wel liever zo liggen. En idd ze sliep 3u als een blok. ben regelmatig gaan kijken en terwijl ik keek draaide ze haar hoofdje keurig van links naar rechts. (ze is volgens mij ook al best sterk in haar nekje). 's nacht doe ik het nog even niet. Ik leg haar vanaf nu dus ook af en toe op de buik, schijnt ze ook een fijner gevoel te geven als ze last hebben van kramp, wat hier dus ook is.

kortom Nathalie, lekker je eigen gevoel volgen.

Ik zou ze ook gewoon zo laten slapen hoor! En voordeel: hun hoofdjes kunnen niet afplatten, waar wij weer mee zitten te worstelen.

Als ze heerlijk slapen op hun buikje, heerlijk laren slapen op hun buikje!

X
Evje

hey,

als ze het willen, gewoon doen! Velen baby's zijn zo groot geworden. En als je bang bent voor wiegendood, dan leg je toch zo'n alarmding onder je matras?

Liefs,

T

Terug
Bovenaan