Buikslapen

Lotte slaapt veel beter en langer op haar buik. Op dr rug wordt ze na een half uurtje huilend wakker en op haar buik slaapt ze wel tot de volgende fles. Nu laat ik haar alleen beneden in de box op haar buik slapen.

Wat zouden jullie doen? Ik wil wel zo'n aerosleep matras of matrasovertrek kopen, dat zou me wel meer geruststellen.

Zijn er meer buikslapers? En hoe doen jullie dat?

Eline slaapt ook graag op haar buik. In haar wiegje doe ik het liever niet, ookal staat het naast ons bed, ik wil haar wel kunnen zien. Nu slaapt ze ook heerlijk in de box en op haar buik.
Mijn andere dochter was ook een buikslapertje, later legde ik haar ook op haar buik in de wieg en gign regelmatig kijken. Zij draaide haar hoodje wel als ze verkeerd zou liggen. Dat doet Eline nu ook al wel, maar vind ze toch nog wel wat klein. Zo wordt dinsdag 5 weken.

Hier ook een aerosleep gekocht, omdat Daan op zijn zij moet vanwege voorkeurshouding. Ik heb hem wel tussen rolletjes gelegd!!

Ik heb zelf mijn neus hard in het matrasbeschermer en hoeslaken gedrukt en je kunt echt doorademen!! Het verkleind de kans op wiegendood niet hè, maar dat heeft meerdere oorzaken! Stikken kunnen ze in ieder geval niet!

Lieke slaapt ook op haar buik. Al vanaf dat ze een 2 weken oud is, zelf vond ik het eng.
Maar Theo (m'n man) heeft haar op een avond op haar buik gelegd en Lieke sliep een stuk beter.
Vanaf dat moment slaapt ze op haar buik en tilt zelf haar hoofd op en legt hem anders neer.

Heb ook getest wat ze zou doen als ze met haar gezichtje in het matras zou liggen. Maar dat ging super!
Ze tilde gelijk haar hoofdje op en legde hem anders neer(ging op haar wangetje liggen).

Nou moet ik wel erbij zeggen dat alle 3 mijn kinderen erg sterk in hun nekje zijn vanaf de geboorte.

Hey,

Hier nu geen buikslapertje maar nr twee was dat wel... ze rolde ook al heelsnel (zodra ze enigszins kon) meteen op haar buik..maar goed dat is natuurlijk pas als ze kunnen rollen..mijn vk vertelde dat ze haar kindje zelf ook vnaaf het begin op de buik had laten slapen omdat ie alleen op die manier sliep..ze zegt dat je zelf goed kunt bepalen of dat kan voor jou kindje (wanneer het nekje sterk genoeg is..) Ik zou het wel aandurven mocht het nodig zijn, hij slaapt op onze kamer en hij is ontzettend sterk in zn nek. Met een aerosleep lijkt het me helemaal geen probleem..
x

Misschien is een angelcare een idee? Dat is een matje dat onder het matrasje gelegd moet worden en de ademhaling registreert. Als er iets aparts gebeurt dan gaat ie 'af'. www.angelcare.nl.

Kan je kindje toch lekker op haar buik liggen en heb jij een fijn gevoel.

Maar goed kan me voorstellen dat je er nog even mee wilt wachten.

x

Waarom werd dat afgeraden, oktobermama??? Heel vreemd, hoor juist bij de verkopende winkel dat elke baby hier op moest slapen..

Terug
Bovenaan