buikslaper en voorkeurshouding

hoi allemaal,

ik heb een probleem,

mijn zoon van 6 weken oud slaapt alleen maar op zijn buik.
hij heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen voor een virus en zelfs daar zeiden de verpleegkundigen dat het een echt buikslaper is. (aan de monitor is dat geen probleem)

maar nu heeft hij ook een voorkeur voor welke kant op te liggen.

we hebben al een babyfoon met camera aangeschaft ivm het buikslapen maar hoe nu met het hoofdje?????

ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
gr
lot

Hoi Lot,

Helpt het niet als je het hoofdje van je kindje als het slaapt voorzichtig de andere kant op legt?
Ik heb het met de speen die ze krijgt, zodra ze slaapt haal ik die er voorzichtig uit en ze slaapt dan gewoon door?

groetjes Mariska
mv Feline 26 mei 2007

ps ik ben trouwens zelf een buikslaper en dat doe ik al vanaf mijn geboorte, mijn moeder heeft niet geluisterd naar de adviezen dat dat niet mocht, want ik sliep gewoon helemaal niet op mijn rug...

Onze dochter Lotte heeft ook een voorkeurshouding. Wij zijn dat aan het corrigeren door:

- haar hoofdje om te draaien in haar slaap (hoewel ze eigenlijk wel met haar hoofdje naar de kant gaat liggen zoals wij haar in bed leggen)

- haar omgekeerd op het aankleedkussen leggen (dus andersom dan je normaal zou doen. Is even wennen met verschonen, maar na twee luiers gaat het net zo makkelijk)

- haar op de andere arm dragen dan je normaal doet.

En zo kun je nog wel wat dingetjes bedenken. Dus als je je kleintje naar de andere kant kunt laten kijken, gewoon doen. Lotte begon al na twee dagen uit zichzelf naar die kant te kijken.

Succes!
Marisa

Mijn zoontje heeft ook een voorkeursligging, die zag ik bij hem al met 3 weken. Ben gelijk begonnen met hem andersom de fles te geven, mijn man geeft hem namelijk op de linkerarm en ik nu dus op de rechterarm. En elke keer als meneer ligt te slapen draai ik z'n hoofd om. Ook als hij wakker is en bij me ligt, draai ik z'n koppie om en probeer ik z'n aandacht op iets anders te vestigen. Nu draait hij zelf z'n koppie steeds om en soms gaat hij zelf op de goede kant liggen...dus kwestie van vol blijven houden!

Groetjes
Angel

Hoi!
Hier een moeder van 2 buikslapers: maak je daar in ieder geval geen zorgen over, want kindjes hebben een reflex waardoor ze hun gezichtjes echt niet tot stikkens toe in het matras duwen! De tips hierboven tegen een voorkeurshouding heb ik ook gevolgd en werken als een trein. Wij hebben ook een speeltje in het bedje gelegd (aan de "goede" kant natuurlijk), zodat de kinderen daar naar konden kijken. Wij kregen ook als tip, je kindje  op de zij in de  box te leggen en  dan natuurlijk op de kant die gecorrigeerd moet worden.
Groetjes, Ingrid  

Terug
Bovenaan