Buikslaper van vier maanden

Hoi allemaal,
Ons zoontje van vier maanden slaapt sinds een paar dagen op zijn buik, omdat hij heeft leren omrollen. Terugrollen van buik naar rug doet hij nog niet. Ik vind het erg eng dat hij op zijn buik ligt, in verband met de verhoogde kans op wiegedood. Ik ga nu vaak bij hem kijken, maar als ik hem omdraai, wordt hij wakker. Hij ligt zo echt niet goed, want hij legt ook nog eens zijn arm tegen zijn neus aan.
Wat kan ik hier aan doen? Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
mama van sven
 
Hoi,

Ik herken het probleem. Ook onze zoon wilde al heel jong het liefst op zijn buik slapen. Ik heb toen een safe t-sleep gekocht. Dat is een hele grote wikkel die om de matras gaat met daarop een soort broekje waar je zoontje dus ingewikkeld wordt. Later kun je het stuk dat tussen de benen doorgaat weglaten dan kan hij dus gewoon draaien. Vanaf ongeveer 8 maanden heb ik onze zoon gewoon op zijn buik laten slapen, wel in overleg met het cb. De safety sleep beviel ons goed. Wel sliep hij toen nog naast ons bed. Ze zijn in ieder geval te krijgen bij prenatal. Moet je maar eens kijken wat je ervan vindt. Volgens mij kan er zo niets gebeuren. Er zitten geen riemen o.i.d. aan.

Groetjes Cindy
 
hallo,

onze zoon nu bijna 4 maanden wil ook alleen op zijn buik slapen. ik vond het ookeen eng iee, maar zo sliep hij wel en op zijn rug niet. ik heb bij prenatal een speciaal ademend matras gekocht. ( dit kan oer je eigen matras heen)  zelf uitgeprobeerd en ja, als er recht met je mond op licht krijg je nog adem. Lars laapt er heerlijk op. ik ga toch regelmatig kijken. gelukkig slaapt hij s'nachts wel op zijn rug.

succes.

groetjes Cindy
 
Hoi mamma van Sven,

Mijn dochter van 15 weken, slaapt sinds 3 weken ook op haar buik.
Mijn dochter wou absoluut niet op haar rug slapen, en was hele nachten wakker.
Omdat ik het ook eng vond om haar 's nachts op haar buik te laten slapen hebben wij een angelcare aangeschaft.
Angelcare is een matje met een sensor die gekoppeld is aan een alarm unit.
Het matje leg je op de bedbodem onder het matras.
Als hij 20 seconden geen beweging of ademhaling registreert gaat er een alarm af.
Dit geeft mij een veilig gevoel, en mijn dochter slaapt als een roosje.
Kijk voor meer informatie over de angelcare op www.angelcare.nl

Succes!!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
Hallo,
Bedankt voor jullie goede tips!! Ik heb gisteren een safe-t-sleep aangeschaft en het is ongelooflijk: Sven slaapt beter dan ooit! En netjes op zijn rug. Het lijkt wel of hij het zelfs echt fijn vindt om erin te liggen. Hij is nu veel rustiger en zwaait niet meer zo met zijn armen. Dus Cindy, een gouden tip! Zowel Sven als ikzelf hebben vannacht weer heerlijk geslapen.  
Bij Prenatal zeiden ze inderdaad dat - mocht de safe-t-sleep niet helpen - een ademend matrasje een idee kan zijn. En zo'n meldingssysteem kan ook altijd nog!
Wij zijn geweldig geholpen door jullie tips, bedankt!!
Groetjes, mama van Sven
 
Terug
Bovenaan