Buikslaper

<p>Hoi, </p><p>Vanaf wanneer is het veilig om een baby op de buik te laten slapen? Mijn dochter van 7 maanden draait steeds op haar buik (ook ‘s nachts). Ze slaapt in een slaapzak en we stoppen haar strak in met een lakentje, maar het lijkt niet uit te maken. Als ik haar terug op haar rug leg, is ze alweer omgedraaid voordat ik beneden ben. Aan de ene kant denk ik: ach als ze zelf steeds zo snel draait komt het allemaal wel goed. Maar ik ben ook erg bang voor wiegendood. </p>

Heee. 
Hier een buikslaper mijn zoontje Jack is ook 7 maanden en slaapt al vanaf week 10 fulltime op de buik daarvoor alleen de korte slaapjes en nachten ingebakerd. Als ze goed hun hoofd kunnen optillen zou ik me niet druk maken. Wel heb ik een aero matras en alleen in een slaapzak om het zo veilig mogelijk te hebben! 

Ik heb me zoon ook gewoon laten slapen op zijn buik toe hij zelf steeds ging draaien. Ik was ook altijd bang voor wiegendood maar als ze hun hoofd goed omhoog kunnen houden en links en recht met hun hoofd in bed kunnen draaien, is de kans heel klein. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak bij hem ging kijken. In de nacht heb je daar geen controle meer over dus heb ik het laten gaan.hij is nu 18 maanden en zodra ik hem in bed leg draait hij gelijk naar zijn buik. 

Zodra ze zelf kunnen draaien en hun hoofdje goed omhoog kunnen houden kan het niet zo heel veel kwaad.
Mijn zoontje slaapt vanaf 4 maanden op zijn buik. In het begin inderdaad erg vaak gaan kijken, maar nog nooit heb ik hem mrt zijn gezicht in het matras zien liggen. Hij draait regelmatig zijn hoofd de andere kant op, maar doet hij wel goed.
inmiddels is hij 9 maanden en ik heb het wel een aantal keer geprobeerd om hem op zijn rug te laten slapen, maar hij kan dan echt zijn rust niet vinden. Ik vind het prima zo.

Terug
Bovenaan