Buikslaper

<p>Hoi,</p><p>Ik heb een vraagje ... Mijn zoontje van 11 weken slaapt overdag op zijn buikje sinds hij +- 4 weken is. Anders slaapt hij niet, omdat hij zo beweeglijk is. Snachts heb ik dit niet gedaan omdat iedereen dat afraadt ivm wiegendood en dat ze minder zuurstof krijgen als ze op het buikje liggen. Dus heb ik hem ingevoerd. Maar sinds deze week wil hij dit niet meer, hij slaapt dan even en wordt dan weer wakker en schopt dan met zijn beentjes en wil zijn armen los kriigen. Ik probeer hem dan weer rustig te krijgen maar dat lukt niet. Eergisteren heb ik hem snachts op zijn buikje gelegd en heeft lekker doorgeslapen.. Hij heeft wel een paar keer moeten hoesten, nu weet ik niet of dit dan komt dat hij te weinig zuurstof krijgt?? Toch vind ik snachts op de buik leggen nog best eng.</p><p>Maar nu is mijn vraag   .. Zijn er nog meer mensen die dit " probleem " hebben? En wat raden jullie aan ?Of hebben jullie eventueel nog tips? </p><p> </p><p>Ik hoor het heel erg graag. </p>
 
Mijn beide kids sliepen vanaf 4 weken op de buik. Konden eigenlijk van de eerste week al hun hoofd omhoog houden en draaien. Eerst twee weken alleen onder toezicht daarna ook ‘s nachts in cosleeper op buik. Dochter is nog steeds buikslaper (twee jaar inmiddels) zoontje nu 10 weken slaapt ook op z’n buik.
vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik heb er nooit problemen mee gehad omdat beide kids al zo sterk waren.
 
Mijn dochter van 8 week slaapt ook op haar buik. Zij was vanaf het begin al erg sterk in haar nek.
ik heb haar vanaf week 2 in de nacht op haar buik gelegd. Eerst was het wel spannend maar ze draait haar hoofd gewoon goed. 
Mijn probleem is nu dat ze in de middag korte slaapjes doet van 30/45 minuten. Avond/nacht doet ze wel goed. Dan slaapt ze eerst 6/7uur achter elkaar en daarna 5/6uur.
 
Heb hier een dochter van 7 die buik slaper is. 
En mijn pasgeboren zoon is volgensmij ook een buikslapertje.. Hij is nu 1 weekje, dus ik wacht nog even af voordat ik hem op zijn buik snachts leg. 
Ik heb het bij mijn dochter na een maand slecht slapen gewoon gedaan, volgensmij is het niet zo dat ze minder zuurstof krijgen. Sterker nog, de longen liggen beter open op de buik is mij verteld. 
Het gaat volgensmij meer om de kwestie dat ze het hoofd recht in het matras kunnen zetten en dan kunnen stikken. 
 
Blijft een moeilijk onderwerp vind ik altijd. Ondanks dat me dochter inmiddels 7 is en een buikslaper vanaf 1 maand oud. 
Vind ik het toch opnieuw spannend bij mijn zoontje om hem op zijn buik te leggen. 
Nou ik hoop dat je eruit komt en de reactie wat toevoegen aan je gevoel erover! Gewoon lekker doen als je je er prettig bij voelt!! 
 
Hier ook 2 buikslapers.. (Ik vind overigens de opmerking dat je een buikslaper zelf creëert echt de groots mogelijke onzin..) Wij slapen zelf ook t liefst op onze buik trouwens.
Ik heb begrepen dat het stuk omtrent wiegendood ook voornamelijk zit in het niet goed kunnen reguleren van bloeddruk en temperatuur, naast het stuk omtrent ademen (gezicht in matras). Ook zouden ze meer co2 inademen dan op de rug. Ze zouden dus minder goed reageren op signalen van ademnood op hun buik. Maar ja, ieder zijn theorie..
Overdag slaapt mijn dochter in op haar buik als op de rug écht niet wil lukken. Ik blijf in de buurt en draai haar terug op haar rug of haar zij na 20 min..blijf het namelijk spannend vinden bij 6 weken.. Heb wel een aerosleep topper en heb zelf geprobeerd erdoor te ademen en dit lukt beduidend beter dan rechtstreeks op het matrasje.
Toen mijn zoontje ouder werd (weet niet meer precies, ik denk vanaf 12 weken en sowieso 16 weken want toen kon ie zelf terugrollen) heb ik hem ook op zn buik gelegd als ie in de ochtend vroeg wakker werd, en dan sliep ie heerlijk door.
Sindsdien heeft meneertje nooit meer uit vrije wil op zn rug gelegen!
 
Terug
Bovenaan