buikslaper??

Hoi,
Sinds een paar dagen leg ik mijn dochter van 2 mnd op haar buik. Dit door een tip van een van de moeders hier. Ik heb het eerst s'middags gedaan zodat ik het goed in de gaten kon houden en nu heb ik het ook 3 nachten gedaan. Isa slaapt binnen enkele minuten al in en slaapt heel goed. S'nachts meld ze zich pas na 5/6 uurtjes voor een voeding terwijl dit eerst 3/4 uur was.

Op het consultatiebureau raden ze het af en afgelopen week was toevallig op de radio dat het aantal kinderen dat overlijd aan wiegendood is verminderd doordat wordt afgeraden om op de buik te slapen.
OP het consultatiebureau zeiden ze ook dat het verstandig was om haar dan nog bij ons op de kamer te houden, terwijl we net bedacht hadden om haar langzaam aan naar haar eigen kamer te doen.

ik vind het wel nog wat eng, mijn partner al helemaal. Als ze wakker wordt gaat ze op zoek naar haar speen en legt haar gezichtje soms in het matrasje. Ik weet niet of ze dan haar hoofd zelf weer opzij zal doen. Ze ligt wel het ene moment met haar hoofd naar links en dan weer naar rechts. (voorkeur toch naar  rechts valt me op).
Wat zijn jullie ervaringen met buikslapers?

groetjes natasja
http://isalagemaat.rozemuisjes.nl/
 
hoi

ik heb een 2ling van 10,5 mnd en sinds ze zich kunnen omdraaien slapen ze op de buik. en dat was ongeveer met 12 weken en   ze sliepen vanaf die tijd ook s'nachts door en ook het cb zei wat de gevolgen kunnen zijn. in het begin ging ik ook elke nacht kijken of alles nog goed ging maar na een paar weken deed ik dat ook niet meer alleen s'avonds voor dat ik ga slapen.
ik zou zeggen lekker laten slapen en dat geeft jullie ook de rust en een kindje geeft toch aan hoe het het liefste slaapt. de eerste keer dat  rawan en alan  op de buik lagen schrok ik( want dat hadden ze s'nachts gedaan)maar ja zo liggen ze graag en nu nog steeds naar  bed en meteen draaien ze om en lekker slapen. en wij slapen nu ook lekker.
dus ik zou zeggen lekker op de buik laten slapen is ook fijn voor de darmkrampjes.

groetjes kristel
 

Hoi, ik vind het niet zo'n goed idee, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Als kindjes sterker zijn en hun hoofdje kunnen optillen of zelf draaien houd je het vaak ook niet tegen dat ze op de buik gaan liggen, maar dan kunnen ze ook hun hoofd wegdraaien als ze met de neus in de matras liggen. Als kleine baby kunnen ze dat niet met gevolg dat er kans op verstikking bestaat. Volgens mij nog niet eens zo irreeel.
Ik zou het dus zeker nu nog niet toelaten.
Mijn dochter is ruim 5 maanden en kan draaien en haar hoofd lang tillen.
's Middags vind ik het niet erg als ze een uurtje op de buik slaapt want dan ben ik erbij, maar 's nachts ligt ze fijn onder dekens in de slaapzak en kan ze niet draaien.
groeten, Claudia.
 
Hoi,

Ik heb dat ook gehoord op de radio. Mijn dochtertje (3 maandjes) slaapt ook heerlijk op haar buik, maar wel alleen in de box als ik erbij ben. Ik ben geen angsthaas, maar ik leg haar 's nachts nog steeds op haar zij, ingewikkeld in een doek en helemaal ingestopt. Je ziet alleen een klein bolletje met zwarte haartjes boven de dekens uitkomen. Ik moet er toch niet aan denken.....

Het is waar hoor, ze slaapt echt heerlijk op haar buik. Maar ik ben er geen voorstander van en zolang ik het kan 'sturen' slaapt ze op haar zij.

Trouwens, er is ook een speciaal matrasopleggertje te koop o.a. bij Prenatal en daar kunnen ze doorheen ademen in het geval dat ze wel met hun neusje op het matrasje komen te liggen. Bij ons ligt dat ook in haar wieg, weet alleen niet meer hoe het heet. Het is niet zo duur, maar wel een extra veiligheidsmaatregel. Succes!

Groet,

Anouk
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 weken en slaapt ook op zijn buik.
Hij is nu een stuk rustiger dan dat hij op zijn rug ligt. (spartel armpjes)
Ik leg hem ook op zijn zij maar hij gaat toch vanzelf op zijn buikje liggen.
hij draait zelf erg goed zijn hoofd   naar links en rechts en als hij wakker word dan huilt hij met opgeheven hoofdje. (of opzij)
Ik weet wat de gevaren zijn, maar ik vind op de rug slapen net zo gevaarlijk.
Wat als je kindje spuugt dan kan het er ook in stikken (aangezien m9ijn zoontje veel spuugt).
Mijn oudste zoontje van bijna 2 slaapt ook op zijn buik.
Toen hij 4 weken te vroeg in het ziekenhuis geboren was, lag hij ook op zijn buik in de couveuse en later ook in het gewone bedje in het ziekenhuis!!!

Ik moet wel zeggen dat ik een camera op de wieg van beide jongens heb gehad (de jongste nog steeds) zodat ik ze beneden via een schermpje ze goed kan zien.

Groetjes en doe wat je het prettigst vind
Kim
 
Terug
Bovenaan