Buikslaper

Mijn zoon is vanaf het begin een echte buikslaper. Na twee weken draaide hij zelf zijn hoofdje al van links naar rechts op zijn buikje. Dus durfde wij het aan om hem lekker op zijn buikje te laten slapen. Hij is aanzienlijk rustiger geworden. Maar nu hij op zijn buik ligt spuugt hij dus bij elk slaapje zijn bedje onder. Ik gebruik ondertussen al johannesbroodpitmeel. Maar als ik hem wakker in zijn bedje leg dan tilt hij daadkrachtig zijn hoofje op en na wat kreun en steunwerk gaat hij slapen. Maar dan heeft hij dus alweer gespuugt. Herkennen jullie dit. Want volgens mijn moeder (ik sliep ook altijd op mijn buik) spuugde ik eigenlijk nooit zoveel. Wie heeft goede tips. Bedankt alvast.
 
Mijn zoontje is ook vanaf het begin een buikslaper en spuugt ook en nog steeds. Hij is nu 5 maanden. Dat spugen is bij mijn zoontje reflux, dat houdt in dat de maagafsluiting niet goed werkt. Ik gebruik nu nutrilon A.R. dat help goed maar het lost niet alle problemen op. Hij spuugt nu niet zo vaak meer maar heeft wel last van harde ontlasting. Dus denk je het een uit te sluiten heb je er weer iets anders bij. Ik heb de houding zolang mijn zoon zijn glimlach heeft en tevreden is, is het spugen alleen een last voor de moeder en dan in het verband van de wasmachine die iets meer draait. Maar of er nou een verband met buikliggen is dat weet ik niet. Ik was er zelf ook een en volgens mij had ik ook geen last maar mijn zusje daarintegen weer wel.
Heel verhaal, ik hoop dat je er een beetje wijs uit wordt.
 
Kun je ervoor zorgen dat z'n hoofd iets hoger ligt dan de rest van z'n lijf door bv. blokjes onder de poten van het ledikant? Misschien helpt het, bij ons niet maar het was een tip van de kinderarts...
 
Terug
Bovenaan