buikslaper?

mijn zoontje van 2 maanden is soms erg onrustig. Ik heb gemerkt dat wanneer ik hem op zijn buik laat slapen hij langer en ontspannender slaapt. Ivm wiegendood mag het dus eigenlijk niet als je er niet bij bent. Ik heb nu de babyfoon vlak bij hem staan en ga elke 10 min. even naar hem kijken. Zijn er meer mensen die hun jonge kinderen op de buik laten slapen? Hoe gaan jullie er dan mee om?
Zijn er ook schema's hoe veel een kind moet slapen en hoe lang het wakker is? Wat voor speelgoed kun je zo'n kleintje aanbieden? Ik heb het idee dat hij zich snel verveelt.

Veel vragen van mij, maar dat is denk ik de onzekerheid van een 'eerste kind moeder'
groetejs Lineke

Hoi hoi!

Ja die onzekerheid...oooh vreselijk hé. Mijn zoontje is nu 10,5mnd en ja je wordt zekerder hoor.

Schema's van slapen enzo...het beste is eigenlijk te kijken naar je kindje. Je kindje laat weten of die zich verveeld. Met huilen of brommen. Dan willen ze wat anders. Even in de box, dan op de grond op een kleed, dan in wipstoel dan weer op bed. dan weer op de arm spelen. Ga zo een kringetje rond als je merkt dan je kindje het niet leuk vind. En ook af en toe wakker op bed leggen, dat geeft rust. Want ook al lijkt het niet veel wat je doet, voor zo'n ukkie is het heel veel.

Je kan zelf spelen met je kindje door met zachte knuffel of het gezichtje te wrijven. Of kiekeboe. Kijken naar een mobieltje boven de box...of naar jou kijken...

En over buikslapen...mijn zoontje ging met 6 mnd op zijn buikslapen. Ik heb hem zo maar gelaten, want hij rolde vanzelf. Uiteindelijk gaan ze zelf hun slaaphouding bepalen en zeker als het hoofdje sterk genoeg is om op te tillen dan is het niet een ramp hoor. Van wiegedood weten ze niet 100% zeker hoe dat nou komt, en ze kunnen alleen adviseren wat wel en niet een risico is.

Ik heb een maxi cosi babyfoon gekocht. met een sensorplaat. Die registreerd iedere beweging en geeft alarm als er iets is. Dat gaf mij een wat geruster gevoel. Want ik vond het doodeng. Maar nu vind ik het niet eng meer .Effe wennen.
Jou kindje is nog erg jong en is nog niet heel sterk meestal in hoofdje optillen enzo. Maar aan de andere kant slaapt ie wel goed zo...Je kan eventueel je kindje naast je bed zetten voorlopig??? Of anders inbakeren proberen...

Succes!

Hoi,

Anouk kon met 3,5 maand zichzelf omdraaien en sindsdien ligt ze ook elke nacht op haar buik te slapen in het begin draaiden we haar's nachts nog wel een paar keer om maar daarna wordt je wat makkelijker en nu draaid ze zich sinds 2 maanden naar de andere kant van haar bed, dat vind ik wel een beetje eng, omdat daar wat knuffels liggen, dus leg ik de knuffels nu 's nachts aan de andere kant van haar bedje hihi.

Hallo

Ilse sliep met 6 weken op haar buik, ze wou niet op haar rug slapen dat was echt een drama. We hebben haar ook ingebakert en dat heilp voor een uurtje   en dan was ze weer wakker , als ik haar dan op haar buik legde sliep ze gelijk weer.
Ik weet dat het niet mag , maar soms moet je doen wat jou het beste lijkt.
Ilse is heel strek in haar nek en rug ze draaid haar hoofd goed.
inmidels is ze 3 maande een een week en ze slaapt nog steeds op haar buik, vandaag is ze voor het eerst omgerold op haar rug, ze huilde gelijk weer, ik heb haar weer op haar buik gedraaid en ja hoor mevrouw was tevreden.

groetjes henny

hoi mijn zoontje slaapt ook van af een maand of 2 al op zn buik hij kwam erg moeilijk in slaap op zn rug en wreef steeds in zn oogje maar omdat hij zn handjes niet onder controle had sloeg hij zich steeds dus toen ben ik begonne met hem in de box overdag op zn buik telaten slapen dan kon ik het goed in de gaten houden daarna heb ik het bedje naast mn bed gezet en ben het ook snachts gaan doen nou hij sliep weer rustig en lekker lang   ik zou het gewoon probeeren veel s6 er mee

Terug
Bovenaan