Buikslaper

hallo

ik ben even benieuwd of meer kinderen dit doen en wat de ouders hiermee doen...
vorige week donderdag belde papa me op mijn werk (ik werk maan-, dins- en donderdag van 14.30hr tot 23.00hr
Normaal gaat Daniëlle rond 19.00hr naar bed
Daniëlle wilde niet gaan slapen, elke keer als hij haar goed legde dan draaide ze zich op haar buik en was rond aan het kijken.. papa had het idee dat ze wilde spelen.  
Toen ik om 23.30hr thuis kwam zat ons meissie nog lekker beneden bij papa en begon gelijk te lachen en glunderen toen ze mij zag...
ik heb haar toen  nog een fles  gegeven en uiteindelijk is ze compleet bekaf om 0.15hr naar  bed gegaan (uitslapen deed ze niet want ze was gewoon om 7.30hr weer wakker en vrolijk..  
Vrijdag was ik gewoon thuis en na de ochtendfles is ze in mijn armen en in het grote bed van papa en mama weer inslaap gevallen (dit doet ze altijd en mama en papa vinden het heerlijk, lekker knuffelen en zelfs uitslapen hihi)
Nadat ze tuusen de middag een boterham en een flesje had gehad legde ik haar in bed, maar gebeurde hetzelfde als bij papa, draaien naar de buik en rondkijken.
ik dacht, ik laat haar maar eens even, zodra  ze echt moe is meld ze zich wel en leg ik haar goed  en kijk wel wat gebeurd, in de tussentijd ben ik boven een beetje aan het opruimen en opeens hoor ik niks meer uit de babykamer, ik ga kijken en mevrouw ligt lekker  te slapen op haar buik....
mama durfde meteen niet mer weg bij haar uit angst dat ze zich op haar gezichtje zou draaien.... er gebeurde niks en ze heeft heerlijk bijna 2 uur geslapen..
's avonds hetzelfde, wederom draaide ze zich op haar buik en ging na een tijdje rond te hebben gekeken slapen....
als Daniëlle dit lekker vind slapen dan kan ik er weinig tegen doen, zelf vinden papa en mama het ook heerlijk om te slapen op de buik, maar ik ben ergens toch bang, we draaien haar nu voor we zelf gaan slapen terug maar 's morgens ligt ze vaak toch weer op haar buikje...
hebben meer kindjes dit en wat doen de ouders ermee?

groetjes Veronique mv Daniëlle (die inmiddels mama, papa en opa kan zeggen en sinds afgelopen zondag niet alleen meer achteruit kruipt maar ook vooruit)(en papa en mama zijn zooooo trots) hihi

Ik heb ook 2 buikslapers en slaap zelf ook het liefste op mijn buik. Tja blijft angstig vooral als ze ineens heel lang doorslapen....altijd bang dat het toch weer mis is gegaan. Maar ja als ik ze anders leg kunnen ze niet slapen......je moet wat.

Lukas is nu 7 mnd en slaapt sinds een week op zijn buik. HIj heeft een slaapzak en maar weet zich daar midden in de nacht mee om te draaien. In het begin maakte ik me er best wel zorgen om. Maar hij slaapt ineens ook veel en veel en veel en veel beter (Ik hoef er snachts niet meer uit en hij slaapt door tot ik hem in de ochtend wakker maak).

Met dit in het achterhoofd leg ik hem nu ook overdag op zijn buik te slapen en ook dan slaapt hij veel langer dan normaal.

Ik controleer wel vaker of alles goed is maar ik wou dat ik hem eerder op zijn buikje had neergelegd. HIj vind het heerlijk!

Toch raar dat we er allemaal zo bang voor zijn, terwijl (toen wij zelf baby's waren) er niet anders gedaan werd. Iedere baby (op een uitzondering na) lag toen op de buik omdat dat toen veiliger zou zijn dan op de rug. Mijn oma zegt wel eens: op de rug slapen??? En als hij nou spuugt? Dan kan hij zich daar toch in verslikken? Op de buik kan dat niet....
Zo zie je maar dat de gedachtengang zo erg verandert is in de laatste decenia. Misschien worden we soms ook wel een beetje tè bang gemaakt door de media en de tijdschriften...
Tygo slaapt (gelukkig) op zijn rug, maar zodra hij 's middags wakker wordt, gaat hij eerst gezellig liggen kletsen. Ik hoor hem dan nog niet, dus zodra ik hem hoor is hij alweer een tijdje wakker. Soms heeft hij zich dan ook (ondanks de slaapzak) op zijn buik gedraaid. Dit gebeurd dus nadat hijheeft geslapen, maar het zou maar zo kunnen zijn dat hij zich straks ook vòòr het slapen op zijn buik draait.

Maar hé Veronique... las ik dat goed??? Daniëlle kan pappa, mamma en opa zeggen??? Hoe oud is ze, als ik vragen mag? (Heb de babykalender er niet bij nu, dus kan ff niet kijken zo gauw)

Groetjes happyM. mv Tygo

O ja ik weet het weer.... Ik heb (ondanks dat je kindje in de voorjaar-groep hoort) jullie tòch op de babykalender gezet... Als het inderdaad zo mega-rustig is, kun je hier net zo goed gezellig meekletsen. En jou kindje is alweer wat ouder, misshcien heb je wel heeeeeele goeie tips voor ons.
Dussss... alweer bijna 8 maanden oud... hiiihihii

Groetjes happyM.

ook wij hebben een buikslapertje..en inderdaad wij waren in het begin ook angstig.maar wat we ook deden ze draaide steeds weer op haar buik en viel dan zo in slaap.
ik had vooral in het begin dat ik vaak ging kijken of ze het hoofdje wel op zij had hihihi nu is dat al een stuk minder. Anouk sliep voor heen al aardig maar nu gaat het overdag ook beter.mijn oma zei ook al vroeger werd er niks anders gedaan en als het hoofdje/nekje sterk genoeg is, is het ook geen probleem...

hallo

het slapen op de buik doet ze nog altijd, al is het nu meer telkens 's nachts...dit komt omdat ze sinds dit weekend kan kruipen(naar voren ipv naar acher) en dat kruipen maakt nogal moe...als ze nu de fles krijgt slaapt ze voor de fles leeg gedronken en drinkt ze deze slapend leeg, dan nog even lekker knuffelen en naar bed, daar leg ik onze schone slaper gewoon op haar rug en ze wordt niet wakker...
ik heb wel een aerosleep gekocht, deze heeft meerdere functie's (goede ventilatie, werkt tegen allergieen, en heeft een honing structuur) dit laatste zorgt ervoor dat als het kindje onverhoopt draait op het gezichtje ze wel kunnen blijven ademen, het is niet bewezen maar de testen zeggen dat het wel werkt..voor mijn eigen gemoedsrust en de veiloigheid van Daniëlle dus maar gekocht

Groetjes Veronique mv Daniëlle

Terug
Bovenaan