Buikslaper

Hallo Mama's

Hoe is het met jullie?? Ik heb lang niks van me laten horen maar ik lees altijd mee hoor!

Ik zou graag even jullie mening willen weten. Zoals sommige van jullie mischien nog wel weten heb ik best veel slaapproblemen met Çinar gehad nou het gaat steeds beter moet ik zeggen maar nu heb ik de laatste week ontdekt bij hem dat wanneer ik hem op zn buikje neerleg dat hij echt super goed slaapt hij schrikt zich niet meer wakker huilt minder en is gewoon echt uitgerust. Ik vind het best wel eng en  heb het ook alleen overdag gedaan terwijl hij in de box ligt zodat ik hem kon zien.
Gister heb ik hem om half 12 de laatste fles gegeven en hem toen ook op zijn buikje in de wieg gelegt toen heb ik ontdekt dat hij dus wel de nacht dan helemaal doorslaapt hij kwam toen om 6 uur. normaal komt hij dan om half 4 en dan om 6 uur.
Hij slaapt naast mijn bed dus ik kan hem wel zien en horen en draait ook goed  zn hoofdje van rechts naar links maar toch vin ik het eng.

Wat vinden jullie nou moet ik hem zo laten slapen of toch niet?

Veel liefs Mama Has

Ilayda  13-02-2004 & Çinar 08-01-2007

hoi

tsja moeilijk is dat. je wordt geadviseerd om ze op de rug te leggen in verband met wiegendood enzo. maar van mijn moeder hoorde ik dat zo'n 30 jaar geleden de kindjes juist op de buik moesten slapen en ik heb dus vroeger op mijn buik geslapen en ben er toch aardig uitgekomen...

ik denk dat je moet doen wat je instinct je ingeeft.

succes
annemarie

Hoi. Moeilijk hè,ik zit in dezelfde situatie. Teun slaapt heerlijk op zijn buikje.
In de box en overdag in zijn bedje leg ik hem op zijn buikje in ben dan in de buurt,maar s`nachts vind ik het eng omdat hij doorslaapt. Hij is nu ziek (rs-virus) en heb hem nu 2 nachtjes op zijn buikje gelegt,op zijn rug hoestte hij veel en op zijn buikje heb ik hem niet gehoord. Na de 1-ste nacht heb ik hem wel boven aan zijn bedje gevonden,hij was helemaal naar boven getijgerd. Nu ben ik overdag aan het 'oefenen' met een trappelzak.
Ik heb het op het cb gevraagd en hij zei :ik zeg niet dat het niet mag (zijn dochter heeft ook 2 kinderen die op hun buik slapen) maar ook niet dat het wel mag,i.v.m aanklagen als het mis zou gaan. Komt zelden voor zei hij maar hij kan het risico niet nemen.
Als je er vertrouwen in heb (als hij het hoofdje in de box zelf goed om kan draaien) zou ik het gewoon proberen,of je begint met een halve nacht. Moeilijk hè,je moet doen wat jou een goed gevoel geeft en het is heerlijk als ze doorslapen!! (ook voor de kleintjes)
Succes! Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan