buikslaper

Hai allemaal,

Ik zag het onderwerp over op de buik slapen met slaapzakje aan....
jack heeft ontzettend last van darmkrampjes, ontzettend zielig. Hij kreunt de hele nacht wat overgaat in huilen, het begint al tijdens het drinken..(geef BV). Ik vind op de buik slapen best eng toch in verband met wiegendood...en ik weet ze deden niet anders vroeger maar ja ze weten nu dat je de kans erg kan verkleinen als je je kindje op zijn rug laat slapen.....

Hoe denken jullie hierover...misschien kan ik dan de angst opzij zetten en kunnen Jack en ik ook eens een nachtje slapen...

Groetjes Fee

Ik heb gen ervaring met buikslapen. Ik vind het Elf wat eng zo jong.
Ik heb geluk dat fedde 's nachts wel slaapt en overdag het meest last van se krampen heeft. Dan slaapt hij vaak in op de arm.
'S avonds ligt hij vaak alleen op schoot te slapen.

Zijn wel andere dames die ervaring hebben met buikslapers. Hoop dat die je kunnen helpen. Kan me wel voorstellen dat je 's nachts allemaal meer rust wil. En het is voor de kleine zo zielig, vind ik dan.

Hoi,
Hier slapen de 3jongens al van kleins af aanop de buik, mijn meisje overdag..
wiegendood is een reden om het niet te doen, maar de regels veranderen elke keer omdat ze niet weten waardoor het veroorzaakt wordt, een ´trigger´ zou ook zijn als een baby overstuur in slaap valt, dus ja als een kind lekkerder/rustiger ligt op de buik??
Ze weten dus ook helemaal niet of de rugligging de kans verkleind, dat denken ze, maar ik heb naar mn kind gekeken en als die liever op de buik slapen dan doe ik dat!
Ik vind op de rug slapen zelf ook heel onnatuurlijk eigenlijk, hoeveel mensen slapen op de rug, in mn hele familie ken ik er maar 1..

Ja helaas zul je toch zelf de keus moeten maken!

ja mj je hebt gelijk...ben zelf ook een buikslaper!!! nou meiden tis t proberen waard...misschien eens beginnen met in laten slapen op zijn buik en dan terugdraaien...wordt vervolgd!

Hoi, mijn zoontje was een huilbaby en de enige keren dat hij sliep was als we hem op zijn buik legden. Hij had gewoon heel veel pijn in zijn buik en druk op zijn buikje hielp dan een beetje. In het begin vond ik het wel heel eng, maar nu ben ik er wel aan gewend. Als het de enige manier is waarop je kindje slaapt....
Mijn dochter heeft het nu dus ook en ik heb haar meteen in de kraamweek op de buik gelegd. Scheelt een hoop niet slapen! Zodra ik haar op haar rug draai, wordt ze meteen wakker en begint het huilen, dus ik laat haar lekker op haar buik liggen. Evengoed ligt ze wel onrustig hoor, maar ze slaapt tenminste... In het begin bleef ik bij mijn zoontje heel vaak bij hem zitten als hij sliep, maar op een gegeven moment dacht ik ook, ik moet wat vertrouwen in hem hebben dat hij het wel redt.
Ik zou zelf doen wat goed voelt voor jou en voor je baby. Succes!! Groetjes

Die angst herken ik wel heel erg hoor, heb ik bij Tim ook. Hij slaapt nu overdag op zijn buik en ik ga steeds minder vaak kijken. 's Nachts slaapt hij gelukkig nog probleemloos op zijn rug, maar als hij dan ook op zijn buik wil, dan ga ik hem in een wiegje naast mijn bed leggen. Ik wil hem wel in de gaten kunnen houden.

Het beste advies dat ik je kan geven...............volg je gevoel!

Mijn nu nog jongste was/is ook een buikslaper; nee ik was er niet blij mee, maar na 8 weken of zo amper niet geslapen te hebben omdat meneertje op zijn rug echt niet sliep en we dus gebroken waren; geloof me maar; dan wil je wel als je dan een paar uurtjes slaap kunt pakken; vanaf toen heeft meneer prins heerlijk op zijn buik geslapen; enne.....hij leeft nog steeds gelukkig en is bijna 3 ;-)

Terug
Bovenaan