Buikslaper

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 8 maanden gaat iedere avond nadat ik hem naar bed heb gebracht zelf op zijn buik liggen. Nu heb ik op internet allemaal enge dingen gelezen dus ik vind dit geen prettig idee! En ja ik weet dat ik mezelf dingen kan gaan aanpraten als ik internet doorspit maar voordat ik dat deed vond ik het ook al geen fijn idee. Mijn zoontje is erg beweeglijk, ook s'nachts dus ik vond hem een aantal maanden geleden al met zijn hoofd aan het voeteneind, boven in bed ect. Daardoor ben ik een slaapzak gaan gebruiken en dat ging super, totdat hij doorkreeg dat het hem ook met slaapzak aan lukte. Vervolgens heb ik het onderste stuk van zijn slaapzak onder het matras gestopt, ook dit ging een hele poos goed! Maar hij krijgt het nu dus voor elkaar om zijn slaapzak onder het matras vandaan te trekken, onder de deken uit te komen en bovenin zijn bed op zijn buik te gaan slapen... Nou kijk ik altijd bij hem voordat ik zelf naar bed toe ga en heb hem toen ook al een paar keer geprobeerd terug te leggen op zijn rug maar dan word hij wakker en gaat gewoon weer terug op zijn buik liggen.. Heeft iemand misschien nog een tip om hem toch op zijn rug te kunnen laten slapen? Of moet ik een nieuw matras kopen wat ervoor gemaakt is dat hij op zijn buik kan slapen? Hij slaapt wel altijd met zijn hoofd opzij dus hij ligt niet met zijn gezicht in het matras gedrukt! 

Groetjes, Angelique. 

Hoi hier hebben we ook een buikslaper. Overal en altijd op de buik, ook in de kinderwagen al. Ik heb een aerosleep topper in het ledikant liggen. Dit heeft een honingraatstructuur en is ademend. Voert warmte af en voorkomt benauwdheid. Omdraaien had hier ook geen zin namelijk, dus daar ben ik ook snel mee gestopt.

Hallo
Mijn zoon is toen hij een week of 4 oud was gaan slapen op zijn buik. Hij wilde toen niet meer op zijn rug slapen. Ook hij tijgert altijd omhoog in bed hoe strak ik hem ook in stop dat maakte niet uit. Mijn zoon kan al vanaf week 1 zijn hoofd goed op zij leggen waardoor ik het aan durfde. Ook ik heb een aerosleeper in het ledikant liggen. Als ze graag op hun buik slapen gewoon doen.                           

Hallo
Mijn zoon is toen hij een week of 4 oud was gaan slapen op zijn buik. Hij wilde toen niet meer op zijn rug slapen. Ook hij tijgert altijd omhoog in bed hoe strak ik hem ook in stop dat maakte niet uit. Mijn zoon kan al vanaf week 1 zijn hoofd goed op zij leggen waardoor ik het aan durfde. Ook ik heb een aerosleeper in het ledikant liggen. Als ze graag op hun buik slapen gewoon doen.                           

Haj, ik heb niet veel verstand van buikslapers, maar wel met aerosleep.
dit top matras wordt vaak verkocht als oplossing voor het buikslapen, maar dit is niet waar! Als een kindje met het hoofdje opzij slaap zorgt het ervoor dat het kindje iets makkelijk kan ademen (mits er gebruik gemaakt wordt van de juiste lakens) MAAR er zijn ook kinderen die hun neus gewoon het matras drukken en dus echt met het hoofdje naar beneden liggen. Het matrasje van aerosleep is ongeveer 5mm dik. Het neusje van een kind steekt meer uit en is vrij plat dus het neusje wordt door dit topmatras alsnog dichtgedrukt. 
Daarom wil ik meegeven dat het wel iets veiliger is maar dat je alsnog niet zonder zorgen je kind zomaar op de buik kan laten slapen! Zeker niet onder een half jaar: dan hebben ze nog niet door dat als ze hun hoofd draaien dat ze dan makkelijker kunnen ademen.
mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel :)
succes! 

Hee! Onze baby vanaf week 2 op de buik gelegd. Heel sterk nekje. Ik denk dat je je echt geen zorgen meer hoeft te maken nu hij al zo oud is. Laat hem lekker op zijn buik liggen en heb vertrouwen..slaap zak aan en ze slapen als een roosje.

Hee! Onze baby vanaf week 2 op de buik gelegd. Heel sterk nekje. Ik denk dat je je echt geen zorgen meer hoeft te maken nu hij al zo oud is. Laat hem lekker op zijn buik liggen en heb vertrouwen..slaap zak aan en ze slapen als een roosje.

Terug
Bovenaan