BUIKSLAPERS

hallo

ik ben nu 13 weken zwanger en ik wou eens vragen of het normaal is dat ik nog steeds op mijn buik kan slapen, ondanks ik toch al een zwangersschapsbuikje heb??

Vanaf wanneer kan je ni meer op je buik slapen of is dit bij iedereen anders?

groetjes van een overbezorgde mama
(12w6d)

Hallo,
Ik ben ook een echte buikslaper. Zo ver ik weet kan het geen kwaad om op je buik te slapen, maar het gaat vanzelf niet meer lekker liggen. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik na een week of 10 weken niet meer op mijn buik liggen (het gevoel alsof je op een pistolletje ligt te slapen), deze zwangerschap heb ik het tot 15 weken vol gehouden.
Als het niet meer lukt om helemaal op je buik te slapen kun je proberen om op je zij te gaan liggen met een kussen onder je opgetrokken been. Als je dan een beetje naar het matras toe leunt voelt het bijna als buikslapen.
Succes ermee.

Groetjes Lillian

Hai hai,

Ik ben ook een echte buikslaper. Ik heb heel lang op mijn buik kunnen slapen. Ik ben nu 36 weken zwanger en slaap nu half op mijn zij....soms leg ik er een kussen onder. Ook heb ik me vaak afgevraagd of de baby niet in de verdrukking kwam als ik zo lag, maar ik kreeg te horen dat dat niet zo was en dat de kleine vanzelf wel aangeeft wanneer het zo zou zijn :)

Dus niet piekeren en gewoon heerlijk op je buik slapen zolang dat nog kan. Ik kijk in ieder geval uit naar de dag dat ik weer heerlijk op mijn buik kan slapen :)

Nephele

Hallo,

Ik ben nu 38 weken zwanger en ik slaap nog steeds half op mijn buik, ik leun er als het ware een beetje tegenaan. Ik heb het nog nagevraagd maar dat kan verder geen kwaad.
Anders kan je er altijd nog een kussen tegenaan leggen, schijnt ongeveer hetzelfde te voelen.

Groetjes Brechtje

Hoi,

Ik ben ook een echte buikslaper, en vind het balen dat het
nu niet meer lukt. Ben nu 32 weken en slaap nog een klein
beetje half op m'n buik, maar dat hou ik nooit lang vol, want
dan gaat de kleine tegen stribbelen.
Ik kon tot een week of 20 nog wel gewoon op m'n buik slapen,
ondanks dat ik toen ook al wel een buikje had.
Het kan echt geen kwaad, je voelt het vanzelf wel als je kleintje
in de verdrukking komt, dan lig je zelf ook niet meer lekker.

xx Syrah

Hoi,

Bij beide zwangerschappen heb ik tot ver in de 30 weken op mijn buik geslapen, je draait vanzelf wel bij als het niet meer gaat. Volgens mij kan het totaal geen kwaad hoor! Als het echter niet goped voelt zou ik het niet doen, dat ligt aan jezelf.

Onze eerste is pas na 42 weken en 2 dagen geboren dus....

Oh ja, om iedereen even uit de illusie te halen dat je na de bevalling weer lekker op je buik kan slapen.... Mooi niet dus. Dan zijn je borsten zo verschrikkelijk pijnlijk dat je je niet meer kan voorstellen dat je überhaupt ooit op je buik geslapen hebt.

Hoi

Ik ben ook echt zo'n buikslaper, en nu inmiddels als 31 weken en 2 dagen, sinds vorige week heb ik een zongenaamd voedingskussen op mijn bed liggen en je raad het al, daar lig ik dus op op mijn buik, heb het echt geprobeerd op mijn zij te slapen, maar echt lukken deed het niet. Nu met dat kussen slaap ik gewoon weer lekker op mijn buik en kom ik weer heerlijk tot rust, misschien ook een idee voor de andere buikslapers

groetjes
Juul

vraagje aan juultje,

ik heb ook zo'n voedingskussen maar hoe slaap je daar op je buik op? Ik ben ook een fervent buikslaper en heb al weken niet meer lekker kunnen slapen.
Leg uit, aub.

30 weken 2 dagen

Terug
Bovenaan