buikslapers

Hoi!

Ik ben een rasechte buikslaper en nu lees ik dat het slecht is om tijdens de zwangerschap op je buik te slapen. Op je rug is ook niet goed en ze adviseren dan ook om op je linkerzij te slapen, maar dat is nou  net de enige zij waar ik helemaal niet op kan slapen...

Ik moet (erg he?) op mijn buik liggen om in slaap te kunnen vallen en wordt meestal op mijn rug wakker, via mijn rechterzij ( ´s nachts ook wel wakker en dan lig ik op mijn rechterzij). Hoeveel kwaad kan dit?

Zijn er nog meer buikslapers??

Heel herkenbaar , hier nog een buikslaper. Volgens mij kan het nog niet zo heel veel kwaad als je buik nog niet te groot is en je dus ook echt nog op je buik kunt slapen. Toen ik zwanger was van mijn zoontje hadden we een waterbed en kon ik lang op mijn buik blijven slapen, met een hand onder mijn bekken, zo lig je niet helemaal op je buik. Nu hebben we weer een gewoon matras en ik ben inmiddels 17 weken zwanger. Buikje is nu wel zichtbaar, maar ik kan er nog goed op slapen, weer met ondersteuning van die hand onder mijn bekken. Als je buik groter wordt kun je gewoon niet meer op je buik slapen. Die linkerzij heb ik ook vaker gehoord. Misschien kun je proberen te slapen met een voedingskussen. Je kunt dan een beetje op je zij liggen met het kussen als steuen tussen je knieën. Succes!

Hoi hoi,

Ik ben ook een buikslaper. Ben nu 18,3 wkn zwanger en houd het nog goed vol op m'n buik! De vorige zwangerschap heb ik ook zo lang als ik kon op m'n buik geslapen (ik weet niet meer tot de hoeveelste week) Maar met kussens enzo kun je idd wat langer op je buik liggen!
Mocht er iets niet lekker liggen, de baby die het er niet mee eens is of een lichaamsdeel vanjezelf wat protesteerd, dan draai je vanzelf op je zij of rug.
Je linkerzij is idd het beste want dan ligt de baby niet op jou organen.

Liefs Els

(PS: mijn zoon van 20 maanden slaapt ook het liefst op z'n buik!)

Ik weet niet of het slecht is, ik ben ook een buikslaper.
Maar omdat mijn neus steeds dicht gaat zitten kan ik alleen mar op mn rug slapen en dan krijg ik steeds harde buiken...... het slechte slapen is al begonnen,.....
Als ik op mn buik lig, leg ik 1 been schuin, dan is de meeste druk van de buik af anders ligt het toch niet meer zo lekker.

Liefs, risje, 19 weken en 6 dagen

ik draai heel veel in mijn slaap en dus lig ik op alle kanten! Mij is nooit verteld (ook 1e zwangerschap niet) dat het slecht zou zijn! Enne als de buik te groot word dan word het automatisch anders en ga je vanzelf anders liggen

Ook ik vind het heel erg fijn om op mijn buik te slapen, maar kan gelukkig ook op mijn zij in slaap vallen. Het is heel raar, maar als ik nu (19 weken) om mijn buik lig dan heb ik echt het gevoel dat ik óp de baby lig. Ik vind het een heel naar gevoel ook al weet ik dat het helemaal geen kwaad kan en dat hij/zij daar absoluut nog geen last van heeft. Maar toch....
Wat ik ook heb is als ik een beetje snel op mijn zij draai dat dat dan vreselijk veel pijn in mijn buik doet. Zullen de banden wel zijn, maar dan springen soms echt de tranen in mijn ogen!!

Oja, wat nog wel heel erg lekker ligt (vind ik) is half op je buik met 1 been helemaal opgetrokken. Zo lig je een beetje scheef en heeft je buik wat meer de ruimte maar lig je toch nog wel lekker op je buik.

Welterusten!!

Terug
Bovenaan