Buikslapers?

Hoi Meiden,

Dane draait sinds een tijdje van rug naar buik.
Maar ook 's nachts ik kan hem opdraaien wat ik wil maar hij wilt telkens op zijn buik slapen en draait zich dan om.
Slapen jullie kindjes ook op hun buik?
En zo ja hoe ga je ermee om?
Is het nog gevaarlijk?

Dane is nu 4 maanden.

Liefs Stefanie

Heey,
Als ze zichzelf om kunnen draaien van rug naar buik/ van buik naar rug en het hoofdje goed weg kunnen draaien, sia het niet gevaarlijk meer hoor!
Wij hebben zelf voor de zekerheid een aerosleep gekocht, dat is een soort dun extra matrasje waar lucht doorheen kan (soort honingraat idee).
Liefs Kim

Rodin slaapt vanaf ongeveer 8 weken ook op zijn buik. Ook wij hebben ook de aerosleep, maar ik zag wel dat hij altijd netjes zijn hoofdje opzij draaide. Toch vind ik die aerosleep een veilig idee. Maar net wat Kim zegt, zodra ze zelf kunnen draaien is het niet meer gevaarlijk hoor!

Liefs, Nicole (Rodin 4 maanden en 5 dagen)

Het is inderdaad niet meer gevaarlijk als ze zelf om kunnen draaien.
Olivia slaapt al sinds ze een paar weken oud was op haar buik. Dit is de enige manier dat ze rustig slaapt.
Wij hebben geen aerosleep, want ik geloof daar niet zo in.

Sinds Jasmijn (28 feb) kan draaien, draait ze in haar slaap meestal op haar buik, of ze ligt op haar zij.
Wij hebben ook geen aerosleep, want ze kan zichzelf goed omdraaien en ligt altijd met haar hoofdje netjes opzij.

Quinn slaapt sinds hij 3 weken was al op zijn buik. Op de rug was het 1 groot drama en sliep hij weinig tot niet. Quinn kon dan ook al heel vroeg zelf zijn hoofdje van links naar rechts draaien en goed optillen. Wij hebben ook geen aerosleep. Ik zou zeggen laat hem lekker zo liggen, als hij graag op zijn buik slaapt. En als hij goed zijn hoofdje van links naar rechts kan draaien is er niks aan de hand. Je kunt eventueel ook een aerosleep aanschaffen.

Liefs mariell Quinn 4 maand

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag nog even contact opgenomen met het cb en die zei dat het geen kwaad kan zolang hij zelf zijn hoofd draait.
Het is eerder gevaarlijk als ze per ongeluk omdraaien maar aangezien hij het bewust doet kan het geen kwaad als je hem ook maar niet te warm aankleed en zijn kamer goed ventileert.

Ik had nog even opgezocht over dat aerosleep matras maar daarvan is helemaal niet bekend of dat wel werkt tegen wiegendood dat is nog niet bewezen dus ik schaf het dan ook niet aan.

Groetjes Stefanie
Mama van Nynke 2 en Dane 4,5 maand

Amy draait ook van rug naar buik en terug in bed en in der wagen overal in haha

maar goed kan idd geen kwaad...

persoonlijk vind ik de aerosleep iets opgeblazen want tis nooit bewezen dat het helpt tis weer mooit iets waarmee ze jonge ouders ongerust mee maken en dus goed kunnen verkopen...

in mn werk zag ik ze ook veel voor ik met verlof ging ben kraamverzorgende maar vaak legde mensen er dan een normale hoeslaken overheen en tja dan is de " veiligheid " er al meteen af want moet je speciale lakentjes enzo voor hebben!!

Terug
Bovenaan