Buikslapers?

Hoi Meiden,

Dane is nu 4 maanden oud en draait telkens van rug naar buik.
Maar ook in zijn bedje 'snachts... ik vind het een beetje eng.
Maar ook al draai ik hem om hij draait net zo hard weer terug op zijn buik.
Zijn hoofd legt hij wel opzij maar ik vind het wel een beetje eng.
Hij kan nog niet draaien van buik terug naar zijn rug.
Hebben jullie ook kindjes die al zo jong op hun buik sliepen?
Nynke slaapt nu ook op dr buik maar deed dat sinds ze 1 jaar was.

Liefs Stefanie

Zarah deed dat inderdaad ook, die kon al vanaf 3 maanden naar haar buik draaien. Ik draaide haar steeds weer naar haar rug in bed, maar dan draaide ze zelf net zo hard weer terug. Ik zo'n aerosleep matras. Dat stelde me enigszins tot rust.
Nu is ze trouwens zowel een rug- als buikslaper.

Daniel heeft in zijn wiegje gekrijst en gehuild en kregen we hem met geen mogelijkheid in slaap, dan lagen we hem op mijn buik en sliep hij a la minuut.
Mijn schoonmoeder heeft 14 kinderen en toen we er met haar over hadden zei ze, leg hem maar op zn buik in de wieg want bij mij had ik 13 buikslapers,
We hebben hem op zn buikje gelegd en het gehuil was over.
Hij sliep vanaf toen gelijk.
Dus Daniel heeft hier vanaf de kraamweek al op zn buikje geslapen.

Hield het in het begin goed in de gaten, maar Daniel heeft altijd goed zn hoofdje opzij gedaan.

Heb toen ook contact gehad met stichting wiegedood voor meer informatie over de aerosleep.
Zij zeggen dat ze het zelf nooit onderzocht hebben en het dus daarom niet aanbevelen, omdat ze niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat het werkt.
Maar de Prenetal zelf heeft er goede verhalen over gehoord, dus het is wat je gevoel je zegt.
Wij hebben het toen niet gedaan.

Liefs Marina

Hoi hoi,

Ook wij hebben geen speciaal matras. En Myrthe was vanaf dag 1 ook een buikslaper.
Als we haar op dr buik legden, ging het goed, anders was t brullen.
Ze heeft nog tijdje ingebakerd gelegen, tot 3 maanden, toen ging ze omdraaien.
Vanaf toen hebben we haar lekker op dr buik gelegd. En nog steeds is het een buikslaper. Ligt ze een keer op dr rug, dan zijn we helemaal verbaast.
Doe waar jij je prettig bij voelt.
Maar over de wiegendood...... Het verschilt per keer. Dan is rugslapen weer gevaarlijk, dan weer buikslapen. Ik begreep toendertijd van iemand dat kindjes met wiegendood, 49% op rug sliep en 51% op buik. Die cijfers liggen errug dicht bij elkaar, en nog steeds kunnen ze niet met zekerheid zeggen of dat de oorzaak is, voorzover ik informatie heb.

Succes ermee

Liefs Irene

Hoi Stefanie,

Ik kan me goed voorstellen dat je het eng vindt om Dane op zijn buik te laten slapen.
Isabelle slaapt op een aerosleep matras al vanaf de geboorte en heeft in het begin tussen de middag op haar buik geslapen en 's avonds op haar rug en als ze nu slaapt slaapt ze op haar rug, maar ik vond het altijd een prettiger idee om een aerosleepmatras te hebben.

Als Dane zich prettiger voelt op zijn buik, waarom niet?
Aerosleep is wel duurder, maar probeer het maar eens uit in de winkel, het werkt echt goed!

Liefs Monica

Hoi,

Wij hebben 3buikslapers, bij de middelste durfde ik het niet aan om hem op zijn buik te leggen, hij sliep dus ook pas goed/door toen hij zichzelf kon omdraaien naar buik (6mnd) bij de jongste had ik dat wat sneller door, dus toen ik zag dat hij zijn hoofd goed kon draaien heb ik hem op zijn buik gelegd (2-3wk) en vanaf toen sliep hij gelijk door!
Ze zeggen wel dat je meer kans op wiegendood hebt, maar ze weten nog steeds niet wat wiegendood is en waardoor het komt, daarbij geven ze ook aan dat een kind wat rustig in slaap valt minder kans heeft daarop en mijn kinderen vallen op de buik heerlijk rustig in slaap, dus toen was mijn keus snel gemaakt.
Ik hoor het trouwens om mij heen heel veel dat kleintjes liever op de buik slapen.
Probeer het anders eens een aantal x overdag!
Succes ermee..

Liefs MJ

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties!!

Ja weet je wat het is ik kan het overdag wel uitproberen maar 's nachts draait ie zich gewoon om ik kan hem terug draaien wat ik wil hij draait zelf weer op zijn buik.
Ik kan moielijk de hele nacht naast zijn bed gaan staan haha!

Maar ja het is dus wel een beetje eng maar hij draait wel zijn hoofd netjes opzij.

Zo'n aeromatras lees ik ook over dat het niet bekend is of dat helpt tegen wiegendood.
Dat is nog niet bewezen....

Liefs Stefanie

Hey

Jordy sliep vanaf 6 weken op zijn buik, hij kon ik de kraamweek al zijn hoofdje zelf draaien. Vanaf die tijd sliep hij ook ineens door.

Demi lag zelfs al in de kraamweek op haar buik. Ook zij kon haar hoofdje toen al draaien.

Dacht krijg ik weer een hele preek op het cb, maar nee! Ze waren zelfs vrij enthousiast ?!? Want tja het was toch niet helemaal bewezen of ze daar uiteindelijk meer baby sterfte door hadden?!? Dus als ze ze goed sliep, waarom zou ik het dan niet doen?!?

Bij Jordy ( 1,5 jaar daarvoor ) kreeg ik nog een hele preek waarom ik het niet moest doen! Gekke mensen daar op het cb. Dus doe vooral waar je je zelf goed bij voelt. Jij kent je kindje het beste. Ik zou anders ook eerst overdag beginnen met op de buik slapen, als je er dan meer vertouwen in hebt dat het goed gaat, heb je zelf meer rust.

sterkte ermee.

Terug
Bovenaan