buikslapertje

hallo allemaal!

Ik zit mer een dillema ; mijn dochter is 9 weken oud en slaapt het liefst op haar buik, nu weet ik dat dat niet goed is ivm wiegendood. Maar als we probereen haar op dr rug te laten slapen brult ze de hele boel bij elkaar, valt dan voor 10 min. in slaap en dan begint het drama op nieuw! Haar op dr buik laten slapen is dus echt een uitkomst, ze slaapt binnen 10 min. zonder speen en slaapt dan gerust 2 tot 3 uur achterelkaar.
Gister op het cb geweest en kreeg toen vreselijk op mijn donder dus nu durf ik het helemaal niet meer te doen! maar ik zit ook niet op een oververmoeide baby te wachten...
Heeft iemand hier mischien ervaring mee? Heb ook weleens geoord dat er van die sensor matjes bestaan voor onder het matrasje??

groetjes jacq

Hoi jacq,
Onze dochter van 1-6-08 is ook n buikslaper en ligt dus zeer regelmatig op dr buik te slapen.
Op dr rug doet ze hazenslaapjes omdat ze dan ook te ruk met dr armpjes beweegt.
De arts op ons CB zei juist dat we moeten doen wat voor ons het beste werkt maar dat de 'regels' zijn dat een baby op de rug ligt.
Wij hebben een Aerosleep matras in het bed van onze dochter. Dit is een soort dun matras wat je op het gewone matras legt en daar zitten allemaal gaatjes in eroverheen gaat gewoon een overtrek van Aerosleep waar ook deze gaatjes inzitten. Mocht je kindje dan met t gezicht naar beneden komen te liggen kan hij/zij gewoon doorademen. Ze zijn ook anti-allergisch en ideaal tegen zweten. Verkrijgbaar voor in wieg, ledikant, juniorbed ik heb er zelfs 1 in de autostoel!
By the way de geleerden zijn er helemaal nog niet over uit of wiegendood komt door kinderen die met t gezicht in het matras komen te liggen of dat het een 'foutje' is in de hersenen waardoor het kindje stopt met ademen...
Er zijn inderdaad ook soort matjes die je in het bedje legt en de ademhaling in de gaten houden, zelf ben ik niet zo van dit soort apparaten maar je moet kiezen wat voor jullie het veiligst lijkt!
Ik kijk gewoon regelmatig even bij onze kleine als ze op dr buik ligt te slapen en ik moet zeggen dat ze ook al vrij sterk is en dr hoofdje zelf goed omhoog kan houden, ik maak me er dus niet echt druk om. Ik vindt het belangrijkste DAT ze slaapt en niet HOE ze slaapt!

Hier nog even de link van hun mooie site waar je even kan kijken voor wat meer info over de Aerosleep matrasjes: www.aerosleep.com

Liefs L81

Ja, ik heb inderdaad ook een aerosleep, ideaal! Ik heb er wel 1 alleen voor het ledikantje, en hij slaapt nu nog in zijn wieg.
Maar, ik denk dat het een geruster gevoel geeft als je een buikslaper hebt hoor zo'n aerosleep!
Groetjes, eline

Hé hallo,

Onze zoon (15weken) slaapt al vanaf week 4-5 op zijn buik. Bij het cb kreeg ik ook een preek. Maar hij was gewoon al heel snel sterk in zijn nekje en draaide zijn hoofd zelf om. Op hun advies moest ik hem in de box op zijn buik laten liggen om zijn spieren te versterken en wat denk je, hij viel als een blok in slaap en bleef ook lang slapen. Op zijn rug slaat hij zichzelf wakker.  Ook hebben wij een aerosleep in zijn bed liggen. Als hij in bed ligt heb ik beneden altijd de babyfoon aan en als ik een raar geluidje hoor dan ga ik boven kijken. En tja, sommige kinderen zijn nou eenmaal buikslapers.

Succes ermee.

Groetjes LaR

Pretura Purflo Matras 60x120

Ademende Matrassen

Voor:

€ 189.00

Foto vergroten

(artikelnummer: 9003)

Het Purflo ® systeem bestaat uit een aluminium frame met een afneembare wasbare hoes. Dankzij deze open constructie kan uw kindje in elke positie frisse lucht in ademen. Hierdoor wordt de kans op verstikking flink verkleint. Tevens wordt voorkomen dat uw kindje gaat zweten

Met dit matrasje kan je kind bijna onmogelijk stikken!! Omdat het matrasje bestaat enkel uit een strakke hoes met gaatjes!! Tis enorm handig en zeeeeer geschikt voor buikslapers, maar ook voor de zweters en voor baby's met eczeem.
succes ermee

Hoihoi,

Ik heb dan wel geen buikslaper, maar Evy kruipt/wipt de hele tijd omhoog in haar bed en kinderwagen. Ik heb haar bed dus ook gewoon hoog opgemaakt en niet zo laag beneden zoals de kraamhulp dit deed.
Als we haar zo laag in bed legden, dan lag ze binnen een half uur helemaal ophoog en dus niet meer onder haar laken en op het sloopje.
Nu blijft ze lekker liggen en ga ik wel geregeld kijken of ze niet onder het laken inkruipt, maar ze ligt ondertussen al weken zo.
Het het moet zeker veilig blijven, maar als jou kindje op de buik beter slaapt en het gaat goed, waarom niet dan.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hoi allemaal!

Bedankt voor de reacties en tips!
Ik heb vandaag gelijk zo'n aerosleep matrasje gehaald! kan ze gewoon lekker op dr buikje slapen!

groetjes jacq

Hallo,

Ik ben nieuw en las dit onderwerp. Mijn zoontje Rick 7,5 week oud is ook een echte buikslaper wil niks anders. Net zoals bij velen. Ik heb nog geen aerosleep gekocht maar zat er wel aan te denken om deze aan te schaffen. We proberen wel om hem op zijn rug te leggen maar dat werkt dus niet omdat hij ook heel druk met zijn armen zwaait. Ik ben blij om te lezen dat er dus meer mensen zijn die dit ook hebben met hun kind. Rick kan ook al heel goed zijn hoofd draaien en ligt dus bijna altijd op zijn buik. Ik leg hem ook op zijn rug als hij zijn fles moet hebben of heeft gehad en dit gaat hooguit een kwartiertje goed en dan is het huilen geblazen. Ik vind dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt en je kind ook ondanks de adviezen en regels die er zijn maar die veranderen elk jaar. Leeg ook anders op veiligslapen.info bij veelgesteld vragen het stukje over buikligging.Hier staat namelijk dat het niet verstandig is om je baby te dwingen op zijn rug te slapen omdat je zijn slaap dan verstoord en dat is ook weer niet goed.

Terug
Bovenaan