buikspieren trainen tijdens zwangerschap....?

Meiden een vraag, ik ben nu ruim 4 weken zwanger en ik sport 1 keer in de week.Dit doe ik in groepsverband, normaal ben ik de fanatiekeling van de groep, maar nu durf ik de buikspieren niet te doen... In hoeverre is dit erg...?

Ik heb op de zwangerschapsgym vernomen dat je geen ''rechte'' buikspieren meer mag trainen, dit is erg slecht, je krijgt dan een opening in je buik die je niet ziet maar wel kan voelen dit noemen ze een diastace geloof ik, dus ik zou het niet meer doen, en wel lekker andere oefeningen

succes

Ik heb dit ook aan mijn verloskundige gevraagd. Zelf doe ik namelijk aquarobics.
In het water mag je wel buikspieroefeningen doen, je hele zwangerschap door.
Bij het ''droog'' sporten is het verstandig om dit niet te doen.

Liefs Suus

Tot een maand of 3 zwangerschap kan je gewoon je rechte buikspieren trainen. Je baarmoeder komt dan pas boven je schaambeen uit en begint je buik echt te groeien. Tijdens je hele zwangerschap kan je wel je schuine buikspieren trainen. Dat is zelfs erg goed, tijdens de zwangerschap en zeker tijdens de bevalling zal je ze veel gebruiken. Als je dan in die oefening  je rechte buikspieren meeneemt voor stabiliteit is dat niet erg.

Ingeborg

Ik doe zelf 2 keer in de week aan Pilates en was eigenlijk van plan om dat zo lang mogelijk te blijven doen.
Ik heb daar nog niet verteld dat ik zwanger ben, maar ik weet zeker dat er straks gewoon aangepaste oefeningen voor mij zijn. Ik ben nu 8 weken zwanger.
Mijn gynaecoloog zei ook gewoon door blijven gaan, zolang het goed voelt.
Pilates is juist heel goed voor je onderrug en bekken, dus ik ga voorlopig lekker door.

Verder dacht ik dat je je rechte  buikspieren tot 6 maanden mocht trainen, maar ik zal dat nog wel eens een keer na vragen.

Nina

nou volgens mij mag het inderdaad niet te lang maar geloof me dat wil je op den duur ook niet meer omdat dan het te veel pijn doet, harde buiken bij veel activiteit krijgt enzo, tenminste ik zie het mezelf niet meer doen ik vind lopen soms al een hele opgave qua buikpijn en ben 23 weken

Terug
Bovenaan