buikspieren

Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu 9 maand oud en ik heb nog steeds een gat/spleet tussen mijn middelste buikspieren. Ze zitten niet tegen elkaar aan.
Hebben jullie dit ook nog? Kan ik er wat aan doen?
Mijn navel staat ook meer naar binnen dan voor mijn zwangerschap.

Groetjes,

linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Mijn spieren zijn ook niet meer geheel tegen elkaar aangekomen na de bevalling (nu 4 maanden geleden). Ik weet wel dat als je te vroeg met buikspieroefeningen begint je buikspieren niet de kans krijgen om naar elkaar terug te gaan, daarom wordt het voor 6 weken na de bevalling ook afgeraden. Maar er  blijft altijd wel een "gat" over van een centimeter geloof ik. Daar is an sich weinig aan te doen. Een wasbordje zal ik nooit meer krijgen.

Ingeborg

Hoi Linda,

Hier hetzelfde helaas. Na de geboorte van mijn 1e zoon (2,4 jaar) zijn ze nooit meer naar elkaar toe gegaan. Nu 6 maanden na de geboorte van de 2e kan ik nog steeds niet zomaar vanuit lig overeind komen. Het lijkt wel of er iets tussen die spieren komt ofzo. Vervelend gevoel.
Ik denk ook dat er niet veel aan te doen is. Bij mij is het trouwens wel meer dan 1cm geloof ik. Er kunnen bijna 2 vingers tussen. Ook durf ik geen buikspieroefeningen te doen.
Misschien weet iemand een oefening die je wel kunt doen, die geen kwaad kan?

Groetjes Jo

Hoi,

Gelukkig ben ik niet de enige.
Ik denk dat ik te vroeg met rechte buikspieren ben begonnen. Met 2 weken al, en bij de nagym werd gezegd dat dit pas na 6 weken mocht. (oeps) Ik vond het zo irritant dat ik niet uit buiklig omhoog kon komen.
Als we voor een volgend kind gaan, zou een buikband (zo een die je direct na de bevalling omdoet) dan helpen om de boel beter op z'n plaats te krijgen?
Heeft iemand ervaring met zo'n band. Oh ja, dat heet een sluitlaken bedenk ik me nu net.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan