buikspieroefeningen??

A

Anoniem

Guest
Hoi! Het is nu bijna 7 weken na mijn laatste x ongi en zelf had ik het gevoel dat het raak was: zwanger. Heb al een paar testen gedaan (ook vanmorgen), maar ze 'lijken' negatief: niet helemaal duidelijk wat het nu precies is. Afgelopen maanden had ik wel een redelijk maandelijkse periode...maar nu lijkt het of ik toch wat voortekenen van een ongi krijg...
Nu heb ik afgelopen week tijdens een training redelijk fanatief buikspieroefeningen meegedaan: zou het hier mis kunnen zijn gegaan? Ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden in boeken/internet over of je in een vroeg stadium wel of niet buikspieroefeningen mag doen... Kan iemand mij hierbij helpen? Eventueel ook links naar internetadressen met antwoord hierop?
Wat een onzekere periode zo...zolang zijn we nog niet met zwangerschappen bezig, maar het hakt er wel in zeg!

Hoi brosje,

maak je niet druk, je kunt in princiepe gewoon buikspeiroefeningen doen tijdens een zwangerschap, als je maar niet overdrijft.
Er kan door wat jij beschrijft niets mis zijn hoor, maar als je al 7 weken niet zeker weet hoe en wat, ga dan even naar je ha en laat evt. je bloed nakijken...

Succes en hopelijk is het raak!!!

Groetjes Valerie

Hoi

Ik hoor eigenlijk niet op dit forum thuis, maar kwam toevallig ff neuzen.
Buikspieroefening kun je gewoon blijven doen. Alleen als je zwanger bent en je begint een buikje te krijgen, moet de rechte buikspieroefeningen achterwege laten.
Ik ben nu 26wkn4dgn zwanger en sport nog steeds. Ik kijk wat ik mee kan doen en als alternatief voor de rechte buikspieroefeningen doe ik dus alleen de schuine, zo kan ik lekker met de groep mee blijven doen.

Groetjes Carol

Hoi,

Nog een kleine toevoeging:
het doen van buikspieren heeft helemaal geen enkele invloed op zwanger worden of blijven.
Zoals boven beschreven is het af te raden om rechte buikspieroefeningen te doen als je een buikje krijgt.
Niet voor de zwangerschap maar voor je buikspieren.
Als je pech hebt "schuiven" je buikspieren een beetje opzij (hetzelfde wanneer je een te strakke blouse aanhebt en de knoopjes op spanning staan; dan gaat de stof ook wijken). De gleuf die dan ontstaat wordt diastase genoemd. Doordat de spieren aan de kant schuiven komt de buikinhoud (je darmen en baarmoeder en zo) wat onbeschermder te liggen.
Dus, lekker blijven doen zolang het kan!

Groetjes,
M3

Hoi!
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik moet zeggen dat ik me daardoor echt wat opgeluchter voel! Dankjulliewel!
Ondertussen nog geen rd, morgen of overmorgen nog maar een keer testen..Spannend!Maar hopelijk dus alles ok hier, en hopelijk met jullie ook!

Liefs, Brosje

Terug
Bovenaan