buikspieroefeningen

goedemorgen,
ik weet pas enkele dagen dat ik zwanger ben en doe best veel aan sport. Maar ik vraag me af of ik nu al moet stoppen met buikspieroefeningen. Wie kan mij hier meer over vertellen?

groetjes roosje
 
Het beste is om je te laten voorlichten door een sporttrainer. Je mag niet alle buikspieren meer trainen.

Zelf heb ik het gisteren op de sportschool al even besproken. Binnenkort begin ik met oefeningen om de rug sterker te maken.

Verder mag ik vooralsnog alles blijven doen. (Alleen hardlopen is op dit moment echt niet fijn)
 
Hoi Roosje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap zeg!
Volgens mijn sporttrainer mocht ik gewoon alles doordoen, óók de buikspieren. Wel heb ik al eens gehoord dat je het misschien beter niet kan doen in verband met striae. Je huid wil straks oprekken en in principe houdt je dat dan tegen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Maar, vraag je instructeur!
Succes en sportse.

Angie
 
je mag in het begin alles doen, maar later als je kindje moet groeien, dan mag je je buikspieren niet trainen, want die moeten juist uitrekken in plaats van strak worden ik denk dat je de eerste drie maanden gewoon door kunt sporten en ook je buikspieren daarna niet meer
 
Terug
Bovenaan