Buikspieroefeningen??

Ik doe regelmatig 's avonds tijdens het tv kijken wat lichaamsoefeningen.
Maar hoe zit het nou met die buikspieren??

Ik ken iemand die tijdens haar zwangerschap aardig wat buikspieren had ontwikkelt en die zijn daarna aan de zijkant blijven liggen. Ze zijn zeg maar nooit echt meer stevig naar elkaar toe gegroeid.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Of dat buikspieroefeningen juist een positief effect hadden na de zwangerschap?

Ik heb gehoord dat het niet goed schijnt te zijn voor je spieren, vooral als je al wat verder in je zwangerschap zit. Misschien een fabeltje hoor, ik blijf het zelff ook het liefst doen! Voorheen was het 5x in de week trainen met 't kickboksen maar dat is nu ook niet verstandig natuurlijk. Ik mis het sporten wel maar heb het er graag voor over..

Ik heb het aan de verloskundige gevraagd en bij mijn sportschool zelf. Beide gaven aan dat het beter is om het niet meer te doen.
Dus ik ben ermee gestopt, ipv die oefeningen heb ik wel andere gekregen die juist weer wel goed waren om te doen:)
Dus ik lig nog steeds gezellig regelmatig op de grond;)
En verder mocht ik bij het fitnessen alles blijven doen, dus er blijft nog genoeg over;)

De rechte buikspierofeningen kun je doen tot en met derde maand. Daarna niet meer, omdat de opening tussen je buikspieren groter wordt en kan je buikwand blijvend verzwakt raken. Schuine buikspieroefeningen daarentegen zijn zelfs goed voor je, want die schuine spieren ondersteunen je buik.

Toevallig heb ik het hier over gehad vandaag met mijn cesar therapeut. Tot een maand of 5 maakt het niet uit om (lichte) buikspieroefeningen te doen. Sit ups zijn alleen niet aan te raden! Begreep niet helemaal wat ze bedoelde maar het is in ieder geval slecht voor je organen!

Terug
Bovenaan