Buikspieroefeningen?

Lieve mama's,

Ik ben 2 weken geleden bevallen van een lieve zoon. Ik ben zelf goed hersteld en voel me fit. Ik zou graag langzaam aan beginnen met wat buikspieroefeningen, maar ik weet niet of dat al mag.

Iemand tips of ideeen?

Hoi hoi,
Dat mag zeker nog niet! Ik weet het, baal er zelf ook van.
Het duurt wel 6-8 weken dat je buikspieren weer op hun plek zitten, dat moet je tenminste afwachten (in die tijd mag je ook niet meer dan 5kg tillen!). Maar omdat mijn (verrekte) buikspieren na 8 weken nog steeds zeer doen ben ik naar de fysio geweest en hij zei mij nog veel langer te wachten, 3-6 maanden omdat alle weefsels erg verslapt zijn tijdens de zwangerschap (bij iedereen dus) en dat je heel snel te veel doet en dan van alles kapot maakt.
Tja dacht ik toen, had iemand me wel even kunnen vertellen van te voren... k*t! Maar goed, hoop ooit mijn buikspieren weer te kunnen gebruiken zoals vroeger, dus hou me bij wandelen en fietsen..

Als je buikspieren nog niet terug op hun plek zitten (dus voor de 6 weken) en je gaat dan (rechte) buikspieroefeningen doen, dan train je ze op de verkeerde plek en loop je de rest van je leven met een "bobbel" in de opening tussen je buikspieren! Ziet er heel raar uit (een vriendin van mij heeft dit...) en kans is groot dat dit niet meer goedkomt.

Ik wil ook mijn blokjesbuik graag terug, maar moet dus nog even geduld hebben!!! (Nou ja, die paar weken blubberbuik kunnen ook nog wel erbij haha)

Ik ben gewoon lekker aan de wandel en aan het fietsen. Ons mannetje is nu bijna 7 weken en ik wil het hardlopen nu weer een beetje gaan oppakken. Die buikspieren komen wel weer.

Liefs grote broer

het is maar goed dat deze vraag hier staat! Ik wilde langzaam aan toch ook maar is iets aan die flubberbuik gaan doen ;) nog even wachten dus! net als grotebroer ben ik lekker veel aan de wandel :) (met kinderwagen :))))

Het is inderdaad vervelend als je fit bent en nog niets kan doen.. Ik heb hetzelfde gevoel.. Maar wil het risico niet lopen dat ze nog niet op de goede plek zitten.. Dus nog even een paar weekjes wachten voor mij

Terug
Bovenaan