Buiktraining

<p>Hallo allemaal, </p><p>ons zoontje is inmiddels 9 weken, maar nog best onrustig. Het gaat wel beter als in het begin. Hij heeft een enorme voorkeurshouding naar links. We zijn al paar keer bij de fysio geweest en ook al 3 keer bij de osteopaat. Hij is wel een stuk rustiger, maar blijft die voorkeurshouding houden. Hij wil hierdoor ook absoluut niet op zijn buikje liggen. Hij word dan heel erg kwaad en je ziet ook dat hij erg veel moeite heeft om z’n hoofd omhoog te houden. Nu maak ik mij heel erg zorgen om zijn nekje omdat we die niet trainen omdat hij dan zo overstuur raakt.. ook heeft dus de fysio en osteopaat niet geholpen hier bij, wat moeten we nu doen? Wachten tot het vanzelf beter gaat ? Hij is al wel veel rustiger en slaapt snachts van 9u tot 6u smorgens, alleen overdag wat meer moeite met slapen.. </p>

Komt vanzelf goed! :) 
Ik vind het zelf heel belangrijk dat een kind ook "zin" heeft om te leren of trainen. Zolang hij het vervelend vindt om op zijn buik te liggen, niet forceren. Ook als hij niet op zijn buik ligt, traint hij zijn nek!
Onze dochter vond het niks aan, dus wij oefenden er in die tijd nauwelijks mee, maar ze was alsnog erg sterk in haar nek. 
Heb je een draagdoek of -zak? Daarin is er geen druk op zijn hoofdje en kun je ook zijn hoofdje de andere kant op draaien. Daarin slaapt hij misschien wel overdag.

Komt idd vanzelf goed! Mijn zoontje had ook een enorme voorkeurshouding, zijn hoofd stond helemaal naar links (of rechts? weet het niet eens meer) en dat is vanzelf bijgetrokken. Hij kon wel snel zijn hoofd omhoog houden en vond op zijn buik liggen leuk.
Maar ik zou het zeker niet als hij het heel vervelend vindt blijven pushen nu hoor! Je kunt hem ook op je arm houden en steeds iets minder zijn hoofd ondersteunen. Vaak vinden ze het wel interessant en fijn om bij jou te 'hangen' en rond te kijken op je arm en zo trainen ze ook hun nekje! Zodra hij iets sterker is in zijn nek zal hij op z'n buik liggen ook fijner gaan vinden. 

Dat is waar, pushen lijkt me idd niet goed, en helemaal niet leuk! Bedankt voor jullie reacties! Een draag doek heb ik inderdaad, 
maar vind het lastig om hem er goed in te krijgen, moet nog even oefenen dus! 
 En als hij op mijn borst ligt doet hij inderdaad z’n hoofdje wel heel goed omhoog en kijkt dan flink in het rond. Ook dat vind ie niet zo leuk trouwens.. 

Nee die van mij vond dat dus ook niet leuk... Werd veel beter vanaf 3,5/4 maanden, ineens deed ze niets anders meer dan op het buik liggen ? 
Ja, de draagdoek vond ik in het begin ook vreselijk, maar inderdaad blijven proberen en dan wordt het steeds makkelijker. ?

Mijn zoontje raakte echt in paniek als ik hem op zijn buikje legde of als hij op zijn buikje rolde en niet meer terug kon. Dat heeft wel een paar maanden geduurd dus ik zou me geen zorgen maken

Wij hebben onze dochter weinig op de buik gelegd. Bij 3/4 maanden rolde ze zelf op de buik en  bij 7 maanden tijgert ze. Heeft ze zelf gedaan, we hebben haar maar weinig gestimuleerd 

Terug
Bovenaan