Buikvraagjes

Hallo allemaal,

Ik heb even 2 vraagjes,
Ik heb sinds een paar dagen last van jeuk op mijn buik, herkent iemand dit?
Smeren jullie dagelijks je buik in en zo ja, nog tips?
Alvast bedankt voor jullie reakties en een gezonde mooie zwangerschap gewenst.
liefs
Merijntje (11 1/2 wk)
 
hoi merijntje
ik heb ook vaak last van jeuk op mijn buik. sindsdien smeer ik ook dagelijks.
ik smeer van die etos balsem voor dikkebuikies...daar had ik een proefmonstertje van in mijn zw.schapsdoos, en het bevalt me goed.
ik weet natuurlijk niet of het helpt tegen striemen ofzo.
maar die jeuk komt waarschijnlijk door het strakker trekken van de huid, en dunner worden.
veel smeer plezier!
xxx sandy (21wkn)
 
Ik heb altijd een droge huid gehad en smeer me zolang als ik me kan herinneren elke dag van top tot teen in.

SInds ik zwanger ben heb ik echter overal jeuk!! Vooral als ik in bad zit of er net uit kom. Ook al doe ik niks in het water. Verschrikkelijk.

Laten we maar hopen dat het over gaat als de kleine er is.
 
Hai Merijntje,

Ik herken dit ook heel erg.
Ik ben op dit moment 19 weken zwanger en ik smeer m'n buik, heupen en borsten elke ochtend en avond in met speciale olie van Weleda. De olie is volgens mij verkrijgbaar bij "de Tuinen". Hij schijnt ook te helpen tegen striemen.

Jij ook een gezonde zwangerschap!!!

groetjes Linda
 
Hoi,

Ik scrub mijn buik en smeer hem daarna in het striae creme van Prenatal/Hema.

Schijnt overigens aanleg en leeftijd te zijn of je striae krijgt of niet. Ik heb er gelukkig geen last van en blijf wel lekker smeren.

Groetjes,
Mariaz
 
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook verschrikkelijke jeuk. Dat beperkte zich niet tot mijn buik, maar op mijne hele lichaam, ook was dit bij mijn twee andere zwangerschappen.
Veel is er echt niet aan te verhelpen.
En het smeren tegen de straien, geloof er aub niet teveel van, het is een grote geldcomerce. Het hangt gewoon van af van de elasticiteit van de onderhuid. Ik heb al drie kindjes en moet me nog altijd voor de eerste keer insmeren. En je gelooft het of niet maar ik heb gegeen striem. En dik was ik toch wel geworden.
 
Terug
Bovenaan