Buisjes en neusamandel verwijderen..HELP!

Hallo,

Mijn zoontje van 12 maanden krijgt volgende week buisjes en zijn  neusamandel wordt verwijderd. We weten dat het moet en nodig is en dat hij daarna zich beter voelt en sneller kan ontwikkelen. Maar we zien er zo tegenop.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hebben jullie dan tips of adviezen?

Liefs.......

Ervaring? Jawel, 3 kinderen met verschillende keren  buisjes en allemaal ook de neus- en keelamandelen moeten verwijderen.....
Ik snap dat je er erg tegenop ziet (had ik ook), maar de ingreep zelf valt echt mee. Ruben was ook een jaar oud, dus nog best jong. Na de ingreep even vreselijk huilen en boos, maar na een uurtje liep hij al weer gek te doen op de zaal. Ze mogen meestal na een dagdeel weer naar huis. En: hier zijn de kinderen er erg van opgeknapt!!
Sterkte!!

Hoi hannah,

Omdat mijn zoontje 12 maanden is moet hij een nachtje blijven ivm nabloedingen....

Ik heb weleeens gehoord dat ze je aanraden de kleine snachts wakker te maken voor een extra voeding omdat ze smorgens nuchter moeten zijn. Ik weet niet of ik ons zoontje daar blij mee maak om snachts wakker te maken. Heb jij dat gedaan?

Liefs

Ik heb geen ervaring met mijn eigen kind. Wel zijn mijn neus amandelen verwijderd toen ik zo klein was en ik geloof dat ik niet echt veel last heb gehad.
Maar ik wil je voornamelijk succes wensen, want het lijkt mij echt niet leuk, om met je kindje naar het ziekenhuis te gaan!!

Groetjes

hier ook iemand met ervaring. Mijn zoontje was ook 12 maanden. HIj hoefde niet te blijven hoor s' nachts
maar bij ons worden die kleintje heel vroeg s' morgens geholpen. wij hebben hem wel wakker gemaakt ik vond het anders erg lang zonder eten. Maar eigenlijk niet wakker hoor ik heb hem uit z'n bedje gepakt en een fles gegeven hij werd niet echt wakker. De ingreep is zielig (ik raad je vriend/man aan om mee te gaan die kan dan mee voor de narcose) dat vond ik eigenlijk het engst. Ik ging wel naar de verkoeverkamer. Rosco was inderdaad ook boos en zielig maar ook binnen een paar uur op geknapt.
Wij zijn heel blij dat we het gedaan hebben hij is er zo ontzettend van opgeknapt.

succes laat even weten hoe het is gegaan

hoihoi, afgelopen vrijdag zijn bij mijn oudste  zoon keel- en neus amandelen weg gehaald,
ze lagen er van verschillende leeftijden, maar ik moet zeggen dat degene die moesten huilen, in no time weer aan het spelen waren en het eigenlijk al weer waren vergeten de ingreep duurt alles bij elkaar denk ik een kwartiertje incl. het in slaap brengen en weer wakker worden....

ik heb nu met 2 kinderen meegemaakt dat ze onder narcose gebracht werden, het is niet leuk om te zien, maar je kind vind het wel prettig uiteraard dat je erbij bent...
mijn ervaring is wel dat de zusters erg lief zijn voor de kinderen... en in geval dat je het erg moeilijk ermee hebt zijn ze er ook voor jou....

de eerste dag en misschien de dag erna zijn ze niet zo happy, maar daarna knappen ze heel erg snel op...   sterkte ermee......voor zo'n kleintje misschien nog niet maar de meeste kindjes knapte al op bij het horen dat ze heeeeel veeeel ijsjes mochten eten..

hoi gypsyd

Ook hier ervaring. Onze oudste zoon heeft keel- en neusamandelen er uit en onze tweede zoon heeft alleen neusamandel eruit. Ze worden idd heel erg huilend wakker en de reden hiervan is dat ze wakker gemaakt worden. Normaal gesproken mag een kind zijn narcose uitslapen en zal dan ook niet erg huilen maar met de amandelen worden ze direct weer wakker gemaakt na de operatie ivm het bloeden en als ze wakker gemaakt worden uit een narcose, worden ze er opstandig en boos (vertelde een verpleegster mij toen, dat je niet denkt wat een betweter). Met allen de neusamandel eruit zijn ze idd heel snel weer op de been. En de buisjes schijnen echt mee te vallen want die kinderen mogen bij ons na ongeveer 1,5 uur na de operatie alweer naar huis.

He meid heel veel sterkte ik weet hoe jij je voelt.

Liefs Frida

Terug
Bovenaan