Buisjes en neusamandel verwijderen..HELP!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van 12 maanden krijgt volgende week buisjes en zijn  neusamandel wordt verwijderd. We weten dat het moet en nodig is en dat hij daarna zich beter voelt en sneller kan ontwikkelen. Maar we zien er zo tegenop.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hebben jullie dan tips of adviezen?

Liefs.......

Hoi!! Wat vervelend voor jullie kleintje. Mijn neefje van 1 heeft het net 2 weken geleden meegemaakt. Het viel enorm mee. Hij moest er om 7.30u zijn, werd om 8u geholpen en het duurde nog geen 20 minuten.
Hij mocht daarna lekker op een bedje bij papa en mama wakker worden en na wat gedronken te hebben en een beetje gespeeld te hebben, gingen ze om 10u weer naar huis. Hij heeft daarna een volledig normale dag gehad. Iets sneller moe dan normaal, maar gewoon vrolijk, geen teken van pijn of andere ongemakken. We waren met z'n allen (we leven met de hele familie natuurlijk enorm mee) heel erg opgelucht.
Heb je van het ziekenhuis een oefenkapje meegekregen? Ik weet niet of je die normaal meekrijgt, want mijn broer en zijn lief zijn allebei arts, dus die kapjes kunnen ze overal meenemen. Het is zo'n kapje waarmee ze onder narcose worden gebracht. Hij was er dus helemaal niet bang voor en liet het gewoon toe. Dat schilt, want het is een pittig kereltje.

Het viel dus heel erg mee! Hopelijk helpt dit verhaal je een beetje... het deed het bij mij tenminste wel, want mijn kereltje van 10 maanden is en blijft ook enorm gevoelig voor oorpijn en verkoudheden die maar niet weg gaan...

Hej!

Mijn zoon heeft dit ook meegemaakt toen hij 2 was en 4. En meid echt waar, de ouders hebben er veel meer pijn en verdriet en kriebels van dan de kleine in kwestie zelf. De doktoren en zusters etc zijn hartstikke lief en de ingreep zelf is in een minuut of 15 tot 20 gebeurt. Ze krijgen een roesje, dmv een kapje op de neus. Mijn zoon had het echt nodig, want hij snotterde het kapje helemaal vol! De broeder zei toen tegen mij: nou, u weet tenminste waar u het voor laat doen, dit komt straks helemaal goed. Ik had wel moeite met het achterlaten van mijn manneke. Hij was zelf erg snel weer op de been, mocht een ijsje in het ziekenhuisbed en knapte erg vlot op. Hij kon horen! Daardoor werd hij een rustig manneke. Ineens had hij gevoel voor humor. Echt, ik weet hoe je er tegenop zult zien, maar straks zeg jij ook: het viel me mee, en het was het waard. Want vaak oorontsteking is vreselijk!!!! Wij hebben nachten opgelopen met hem. Succes ermee hoor, knuffel Pippi

Meiden bedankt voor jullie reactie!!!Pff helpt idd zeg ...

En dat ze beide zo snel weer op de been waren!!!

Pippie...kreeg jouw kindje na de operatie nog oorontstekingen en hoe erg waren die dan? Want hier hetzelfde als bij jullie weken nachten op met hem! Mijn man en ik kregen er gewoon ruzie door! Je bent op een gegegen moment zo op.

Moesten bij beide kindjes ook de neusamandel eruit? Bij mijn kindje wel en hij moet daarom een nachtje blijven...bah...daar zie ik tegenop. Hij heeft al vaker in het ziekenhuis gelegen en hij vond het zo niet leuk!!!

Liefs

Hej!

Ja dat is een goede vraag. In principe kreeg Bjarne geen oorontstekingen meer zoals eerder. Het gaat er nl. om dat de buis van Eustachius vrij is. Daarom adviseren ze ook bij verkoudheid en ooronstekingen om de neus te sprayen, maar uiteraard niet langer dan een paar dagen. Door het buisje te plaatsen blijft die buis open en vermindert de kans op ontsteking aanzienlijk. Slaap lekker!!  Geen nachten meer op, geen kind wat krijst vd pijn en dat je niet meer weet wat je met hem aan moet. Maar toen onze kerel 4 was heeft hij een enorme oorontsteking opgelopen. En daar hebben ze ons véél te lang mee laten lopen. Je kent het wel, eigen dokter ziek, vervanger die zijn eigen stempel op de patiënt wil zetten, en vervolgens is er niemand meer die luistert naar de moeder met het zieke kind. Daarom heb ik toen uit eigen beweging het ziekenhuis gebeld, met de vraag of ER NOU EINDELIJK EENS IEMAND WILDE LUISTEREN? ha,ha,ha en ja hoor, toen kreeg hij Prednisondruppels (!) en een tweede operatie waarbij de neusamandel weggehaald werd en buisjes gezet. Sindsdien hebben we geen last meer gehad (niet noemenswaardig in elk geval). De neusamandel kan wel weer aangroeien i.t.t. de keelamandelen. Maar onze zoon heeft er geen last meer mee gehad. Dus: Eigenlijk kun je je verheugen op een fit manneke! Duurt het nog lang voor hij moet? Succes he, en als je vragen hebt, bel dan gewoon met je poli o.d. Zij zijn er voor jou. Liefs Pippi

Hoi pippi,

Over precies een week zijn we aan de beurt!

Jeetje dat ze jullie rond zijn 4de jaar zo lang door hebben laten hobbe;len met Bjarne en dat je dan prednisondruppels kreeg!! Heftig! Maar wij kennen het drama met andere dienstdoenende huisartsen....uiteindelijk heb ik er op gestaan door een kinderarts gezien te worden want we werden al weken afgescheept met paracetamol geven  en antibiotica en niks hielp.Wat dacht je..... waren we eiendelijk in het ziekenhuis moest hij daar een week blijven..keel, amandel, oor en longontsteking!!!!

Ik hoop zo dat dit het is!!! En dat hij niet meer zo vaak ziek is en zo lang!!! En dat hij sneller ontwikkelt. Door het ziek zijn, wilde hij ook niks meer doen, niet bewegen, spelen...alleen maar tegen mama aanhangen!

Geven jullie je kindje ëchte"neusspray of zoutoplossing?

Hej!
Sorry voor de late reactie maar het was gisteren nogal een gekkenhuis :)
ehhh.... ik gebruikte echte neusspray vd apotheek. Je hebt daar verschillende soorten en dus ook voor baby's onder 1 jaar. Sinds Bjarne 2 was, heb ik eigenlijk altijd een flaconnetje thuis in het medicijnenkastje staan voor de zekerheid. En als het dan aangebroken werd, dan gooide ik het na een maand weg, langer is het geloof ik niet houdbaar. Zoutoplossing kreeg ik zelf van mijn moeder toen ik wel eens verkouden was.
Héél veel succes volgende week.... ik duim voor jullie, en echt het komt goed.
Pfff jij hebt dus ook wel het een en ander met doktoren meegemaakt. Foei! Het is ook overal het zelfde, ook hier in Zweden. Wij gaan de 22e voor de oudste terug naar het zkh voor een gesprek met de orthopeed.... Grrrr. Onze oudste heeft zijn onderarm gebroken, het werd een drama met een gecompliceerde operatie. Om een lang verhaal kort te maken, zijn beide botten zijn scheef aangegroeid, hij heeft nu een misvormde arm. Antwoord vd arts: het komt wel weer goed, de natuur corrigeert nog een heleboel. Kom over 1 jaar maar terug....En dan sta je buiten..... We gaan hier dus nog even fijn op terugkomen.... Grrrrr. En bedankt. Maar goed, ook dat zal wel weer goed komen, maar voor je er bent moet je toch echt vreselijk voor je kind opkomen he.... Succes!! Liefs Pippi

Hoi hoi,

NOu het is gebeurd allemaal en idd wat valt het mee!!!! De eerste 2 uur was een drama, boos, heel erg huilen, en pijn. Mara daarna knapte hij met de minuut op. Ongelooflijk! de dag erna naar huis en nu lijkt er niks aan het handje! Helemaal top!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

En jeetje pippi, wat een verhaal van je zoontje...ooh die artsen he!!! Jij ook heel veel suc6 de 22ste!!!

Liefs

Terug
Bovenaan