buisjes in de oren?

Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje.
Mijn dochter van anderhalf heeft al sinds dec 2006 om de 3 weken 3 dagen hoge koorts. Het begint 's ochtends al met 39,0 of hoger en zelf met een zetpil daalt het niet. het blijft dan hangen op de 38,5. Aan het eind van de dag is het vaak over de 40 graden. En nar 3 dagen is het weer weg.
In december heeft ze oorontseking gehad en een anti-bioticakuur. Daarna is de ellende begonnen. Ben een paar keer bij de huisarts geweest en heb nu eindelijk een verwijskaart voor de kno-arts gekregen. Daar ben ik naar toe geweest maar toen was ze net helemaal beter dus zag alles er goed uit. Als ze weer ziek wordt moeten we gelijk komen en dan gaat hij haar weer onderzoeken.
Ik vind het allemaal prima maar ze hebben het al gehad over buisjes in haar oren.
Maar weet iemand wat dat inhoud? Ik heb echt geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen en ook niet hoe dat ingebracht wordt. Via een operatie of gewoon.
Hopelijk kan iemand met hier mee helpen.

Groetejs Mamawil

Hoi,

Ik heb zelf op de KNO-afd. in het ziekenhuis gewerkt en daar kregen de kleintjes een roesje (lichte narcose) waarna ze een klein sneetje in het trommelvlies maken om daar een buisje in te plaatsen. Dit om zo een doorgang te houden in het trommelvlies waardoor de "rotzooi" naar buiten kan. Waar ik werkte deden ze dat op een ochtend en de kindjes mochten weer mee naar huis als ze goed wakker waren en evt. wat gedronken hadden. Veel last hadden de meeste kindjes er niet van.
Soms doen ze het ook onder plaatselijke verdoving, maar volgens mij doen ze dit alleen maar vanaf een bepaalde leeftijd (jaar of 12/13?? geloof ik) omdat je toch wel behoorlijk stil moet liggen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hoi.

Dank je wel. Nu weet ik iets meer. Want ik vind het best eng. Ze is nog zo klein.
Maar als het nodig is en het werkt vind ik het prima.
Nogmaals dank je wel.

groerejs mamawil

Terug
Bovenaan