Buisjes in de oren?

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden, is altijd verstopt in haar neus. Ze snurkt en kan ook daardoor niet lekker slapen omdat ze ook graag op een speentje sabbelt. Ze krijgt dus vaak geen lucht en slaapt licht zodat ze vaak wakker wordt.

Nu was ik 3 maanden geleden bij de kno arts en die heeft antibiotica voorgeschreven, dit hielp en zowel haar vergrote neusamandel als het vocht achter haar oortjes waren weg...we zijn  inmiddels 3 maanden en een paar verkoudheden verder en het is weer helemaal terug. Ik moet 3 november terug naar de kno arts die bij ons laatste bezoek al had gezegd dat Isabelle een typisch buisjes kind is(wat dat ook mag betekenen).

Nu is mijn vraag, doe ik er goed aan om inderdaad buisjes te laten plaatsten of zou de neusamandel pellen ook volstaan. Wie heeft er ervaring mee??


Groetjes Odette
 
hallo odette,

Onze zoon kreeg na 17 maanden een operatie, zijn neus en keel amandelen gingen eruit en hij kreeg buisjes in zijn oren..... Ik moet je zeggen ik kreeg er een ander kind voor terug... NIET meer ziek.... Geen oorpijn meer etc... Het is even slikken na de operatie.. ze hebben echt pijn en laat ze drinken.... hoe pijn het ook doet.... maar het is de moeite waard.....

suc6
Yet
 
Hoi Odette,

Ons zoontje heeft regelmatig last van zijn luchtwegen als gevolg van zijn vroeggeboorte (met 29 weken en 5 dagen was hij er). Hij kreeg voorheen Ventolin en Flixotide tegelijk en tegenwoordig heeft hij alleen nog maar Seretide (allemaal met de babyhaler). Dit zijn best flinke medicijnen, zeker voor zo'n klein mensje. Toen hij weer een periode van regelmatige ziekenhuisbezoeken had, hebben we afgelopen februari op advies van een vriendin een homeopaat bezocht en deze man heeft hem 'bekeken' op een ochtend. Hij heeft in diverse boeken iets nagezocht en toen op alcohol-basis een aftreksel van mineralen meegegeven. Dat moest ons zoontje elke dag 5 druppels nemen. En ik zweer het je: zijn klachten verdwenen werkelijk direct! Hij is daarna wel nog 2 keer in het ziekenhuis beland met dezelfde klachten, maar die kwamen voort uit zeer plotseling heel erg verkouden worden door tocht. En niet meer door een sluimerende verkoudheid die omsloeg in erger, zoals steeds eerder het geval was.

Weet je, lang niet iedereen 'gelooft' in homeopathie, maar uiteindelijk genazen de mensen zichzelf vroeger (vroeger-vroeger bedoel ik dan he) uitsluitend met wat de natuur ze bood. Wij weten dat allemaal niet meer helaas, maar homeopaten hebben er een studie van gemaakt en weten zoveel meer van de natuur en de werkzame stoffen in planten en mineralen. Misschien zou je dat eens kunnen proberen, voordat je echt aan een operatie denkt. Een operatie (of een zware antibioticum-kuur)  bestijdt de symptomen van een ziekte, terwijl een homeopaat tracht de oorzaak te vinden en te bestrijden. Dat is een essentieel verschil. Een operatie kan altijd nog.

Deze homeopaat woont in Sint Pancras (nabij Alkmaar) en wij zijn zeer over hem te spreken. Overigens is het dochtertje van de vriendin van wie wij de tip kregen ook door hem behandeld en is erbij gebaat. Wij hebben hem weer aanbevolen aan vrienden met twee zoontjes met luchtwegproblemen en ook zij zijn bij hem langs geweest.

Doe ermee wat je wil! Succes met je beslissing.

Groet,

Anouk
 
Hoi Anouk,

Bedankt voor de tip, wij nemen hem mee in de overweging als we bij de kno arts zijn geweest en moeten kijken wat we willen.

Ik geloof wel in homeopathie. Toen Isabelle geboren werd bleek ze een vreselijke huilbaby te zijn...de hele dag door was ze aan het huilen. na verschillende adviezen te hebben opgevolgd is ze opgenomen in het ziekenhuis en kwamen ze erachter dat ze de meest ernstige vorm van koemelk allergie had. Daarvoor kreeg ze speciale voeding, maar toen dat wel iets hielp maar niet voldoende zijn we uiteindelijk naar een Osteopaat gegaan, wat die vrouw in 5 behandelingen voor elkaar heeft gekregen.... We kregen een andere Isabelle mee naar huis! Dus de medische wetenschap is goed en kan voor heel veel mensen een uitkomst zijn, wij geloven wel in Homeopathie en Osteopathie als oplossing.

Nogmaals dank en ik laat je weten wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

Groetjes Odette
 
Terug
Bovenaan