Buiten adem 22 weken zwanger

<p>Oef! Ik heb een super goede conditie, ik sport nog steeds fanatiek, tennissen en hardlopen. (22 weken zwanger)</p><p>Vandaag ben ik al helemaal buitenadem van een trap lopen.. Is dit normaal? Herkenbaar voor andere? </p>

Haha heel herkenbaar! Omdat ik niet echt ‘stopte’ met actief zijn (hooguit met hockey ivm gevaar), had ik niet door dat de conditie wel minder werd. Tot ik een keer een trap op rende en zowat dood neer viel. Hoort er helaas bij! Nu met 34 weken moet ik, zeker als ik een half uur of langer moet fietsen, echt een rustiger tempo aanhouden, anders ben ik halverwege volledig uitgeput. Rustig aan doorgaan, is mijn advies;)

Ik sport ook nog 3x per week (bootcamp) en had voor mijn zwangerschap ook echt een goede conditie (liep de 5 km in 21 minuten, sportte 4x per week) maar ik merk ook dat ik inmiddels stukken sneller buiten adem ben.. Hartslag stijgt ook stukken sneller. Maar is allemaal heel normaal.. je bloedvolume is fors toegenomen en er groeit gewoon een wezentje in jou wat héél veel vraagt. Ik heb me er maar gewoon bij neer gelegd en weet waardoor het komt ? Intensief sporten komt na de zwangerschap wel weer. Mijn trainster zegt ook dat je met sporten nu echt nog moet kunnen praten en niet echt buiten adem moet raken. 

Oh pff. Wij hebben een dreumes van 19 maanden rondlopen. Achter hem aanrennen, hem de trap op tillen en stukken lopen worden steeds moeilijker! Ben nu 26+1. Scheelt wel: mijn conditie heeft in het begin al een knauw gehad door het vele overgeven. Toch heeft mn basisconditie nog lang volgehouden, maar sinds een week merk ik dat 10 minuten lopen op een rustig tempo echt al aan de lange kant begint te voelen haha.

Ik heb dit al vanaf begin van de zwangerschap (nu 22 weken). Kom ook moeilijk vooruit op de fiets. Ga wel vaak wandelen en een keer per week zwemmen, maar sporten lukt gewoon niet ?
En bij traplopen moet ik idd echt even op adem komen ;)

Terug
Bovenaan