Buiten baarmoederlijke zwangerschap

Hoi allemaal. Ik ben voor het eerst op dit forum en werd geraakt door alle verdrietige berichten. Voor mij is het fijn om te merken dat ik niet de enige ben die zoiets heeft meegemaakt. een paar maanden geleden heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij een eileider en eierstok zijn verwijderd. Een heftige operatie die nogal wat gevoelens met zich meebracht. Net hersteld hiervan bleek ik weer zwanger te zijn en weer was het mis. Het is onduidelijk of het een miskraam of weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geweest. Ik heb al een zoontje van bijna drie en heb de hoop op een tweede kindje nog lang niet opgegeven. Ik zou graag mij ervaringen van anderen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap horen.
Groetjes Julia

Hoi,

Ik ben 33 jaar en heb vorige week een (miskraam) gehad. Dinsdag op het ziekenhuis een echo laten maken en er scheen wat op mijn rechter eileider te zitten. Ze twijfelde nog of ik geopereerd moest worden of dat het op de normale manier zou verdwijnen. Woensdag ben ik het verloren. moet aankomende donderdag weer mijn zwangerschaps hormonen of waarde laten nakijken en dan hoor ik het wel. Hoop niet dat ik een beschadiging over hou, want we willen graag nog een tweede. Ben je meteen daarna weer zwanger geraakt of heeft het een tijdje geduurd. in ieder geval veel sterkte en je weet het he, de aanhouder wint.

Kus Mandy

Hoi Julia,
Ik heb in november een b.b.z. gehad waarbij mijn linkereileider is verwijderd. Ik was op dat moment 7 weken zwanger. De operatie viel op zich mee omdat het via een zogenaamde kijkoperatie is gegaan. Ik merk dat sinsdien mijn menstruatie is veranderd. Zwaarder bloeden en langer. Ook bloed ik enkele dagen na de menstruatie nog wat na. Helaas zijn wij vanaf november bezig om weer zwanger te worden maar ik denk dat zolang mijn menstruatie zo raar doet dit niet zal lukken. Ook is mijn cyclus onregelmatig. Was het eerst 28 dagen, toen 31 en de laatste 2 keer zat er slechts 25 dagen tussen. Voor de b.b.z. had ik dit dus nooit. Maar ook heb ik wel positieve dingen gelezen van mensen die vrij snel daarna een gezonde zwangerschap hadden. Je moet goed zoeken wil je ervaringsverhalen lezen want ik heb gemerkt dat die niet zo voor handen liggen als verhalen over miskramen. Het is dus (hoop ik) iets wat niet veel voorkomt. Misschien krijg jij wat meer reactie als ik heb gehad, dan lees ik graag met je mee want ook ik zou graag wat meer (positieve)aflopen lezen.
In elk geval is niet alle hoop verkeken voor ons maar is het wel een kwestie van (veel?) geduld.
Veel sterkte,
Groetjes Marieke

hallo meiden,
ik heb zelf geen ervaring,maar mijn vriendin heeft na de verwijdering van een eileider vier gezonde kinderen gekregen,de oudste is 22jaar en haar jongste 13 jaar.
en dat terwijl haar ooit werd verteld dat de kans nu kleiner was!!!

Hoi allemaal!
Dank je wel voor jullie reacties. Balen dat jullie ook zo'n vervelende situatie mee hebben moeten maken.
Hoe was het met de waarde van je HCG Mandy? Hopelijk is alles goed. Hebben ze ook kunnen vaststellen of er iets beschadigd is, of is dat een kwestie van afwachten?
Ik was na mijn eerste b.b.z. meteen (zodra het weer mocht) zwanger. Helaas liep dat ook verkeerd, maar het is positief dat je zo snel weer zwanger kunt raken. Sindsdien is mijn menstruatie volledig in de war, net als bij jouw Marieke. Het is dan inderdaad lastig om snel zwanger te raken. Was jouw b.b.z. jouw eerste zwangerschap?
Gelukkig ook een positief berichtje van Jeannette. Dank je wel, dat kunnen we goed gebruiken!
Hopelijk kunnen wij hier binnenkort nog meer positieve berichten bij zetten.
Maar misschien is het wel leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden. Weten we in elk geval dat we er niet alleen voor staan!
Liefs Julia

Hoi Julia,

Mijn HCG waarde was 15, dus heel goed. Moet nu 13 mei weer bloed laten prikken en 14 mei voor nacontrole, dus ben benieuwd of dan ook alles weg is. De bloeding is nu een dag of 4 weg, maar wat ik wel raar vind is dat mijn baarmoeder nog steeds gevoelig is, voelt nog steeds raar in mijn buik. Is dat normaal of niet, mijn vriend en ik zjin al weer aan het oefenen, maar soms voelt het niet fijn. Zijn we misschien weer te snel begonnen of niet?? Maar goed, het zal wel tijd nodig hebben denk ik. Hoop in ieder geval weer snel zwanger te zijn. Mijn eerste kindje is nu 6 en die is van een andere relatie (ben anderhalf jaar geleden gescheiden). Heb nu sinds een klein jaartje een nieuwe vriend en die heeft nog geen kinderen, wil hem ook graag het geluk geven om vader te zijn, begrijp je. Dus ik blijf hopen.

Kus Mandy

Ik heb in febr. ook een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad na 8 weken zwangerschap. bij mij is ook een linker eileider verwijderd. Dit was voor mij de derde miskraam in 2 jaar. Wij gaan nu verder voor ivf en hopelijk gaat het een keer goed groetjes en allemaal veel succes

Terug
Bovenaan