Buiten slapen?

Goedemiddag mama's,

Onze zoon van 7,5mnd gaat deze maand naar de kinderopvang, maar nu vroegen ze toestemming of onze zoon zijn dutje mag doen in een buitenbed (lutje potje).

Eerlijk gezegd hebben wij hier geen ervaring mee, daarom wisten wij niet zo goed wat we moesten antwoorden. We hebben dit nog even open gelaten.

Zijn er mama's die hier ervaring mee hebben? Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,
Melanie

Geen ervaring mee. Weet wel dat dit veel gedaan wordt in Scandinavische landen en dat het goed is voor het imuunsysteem. Hier in de buurt zit ook een opvang waarbij ze bijna altijd buiten slapen.

Hoihoi. Bij ons op het kinderdagverblijf hebben ze ook buiten een bed staan. Onze dochter heeft hier wel is in geslapen en ze sliep heerlijk!..ze hadden op dat moment ook een jongetje buiten slapen die thuis niet goed sliep en daar buiten al 2.5 uur en die had nog even doorgetukt. Schijnt heel goed te zijn. Opzich wel logisch. Frisse lucht meer zuurstof. Wat ik gehoord heb. Als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. En anders zou ik zeggen laat ze het een keer probere.

Eigenlijk lees ik alleen maar positieve verhalen, ik ga ze inderdaad zeggen van probeer het maar en als hij het niks vindt dan kunnen ze hem altijd binnen leggen.
Bedankt voor je antwoord!:)

Ik heb zelf op een kdv gewerkt waar ze dit hadden. Het klinkt altijd een beetje gek om je kindje buiten te laten slapen, maar eigenlijk moet je het vergelijken met als je een rondje gaat wandelen met de kinderwagen en ze dan in slaap vallen. 
Het is heel goed voor hun weerstand en vaak slapen ze er echt heel goed in. Ze worden erin gelegd met een speciale slaapzak. Ik zou het aanraden. 

Groetjes
Daphne

Terug
Bovenaan