Buiten slapen

Hoi! Op het kinderdagverblijf waar onze dochter vanaf komende week naartoe gaat, hebben ze de mogelijkheid om de kinderen buiten te laten slapen in een soort konijnenhok.  Volgens mij moet je als  ouders hiervoor ook expliciet toestemming geven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen idee? Waarvoor is dat? Ik heb Quinn wel afgelopen zondag toen we met zijn allen buiten zaten in de warme zon in de kinderwagen buiten laten slapen. Maar gewoon een uurtje of zo en ik was erbij.
Hoe willen ze dat daar aanpakken dan? Is het voor in de zomer als ze met zijn allen buiten zijn?
Lijkt mij op zich niet verkeerd (frisse lucht en zon lijkt me prima, is gezond), maar wel een maximale tijd (bijv. 1,5 uur) en als iemand erbij is. En ook opletten dat het niet tocht.
Groetjes Veerle

Hoi Veerle, ik heb morgenochtend het intakegesprek... dus ik zal het allemaal vragen. Ben ook zo benieuwd. Het schijnt een oud Gronings gebruik te zijn en het is dus schijnbaar overgewaaid naar Friesland :))

Hoi,
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel eens gezien. Het lijkt mij niet slecht voor de kinderen. Gisteren bij Radar op tv ging het juist over de slechte lucht die op veel kinderdagverblijven aanwezig is door slechte ventilatie. Ik zou dus liever willen dat mijn kind in een "konijnenhok" sliep dan in een slecht geventileerde slaapruimte!!

groetjes,
Daphne

hi

nynke is vandaag weer  naar het kdv geweest om te wennen en daar heeft ze in haar eigen wagen (wij wonen in dezelfde straat dus we lopen erheen en de wagen blijft staan) lekker buiten geslapen. Jasje aan en het dekentje eroverheen. Ik vond het een heel goed plan van ze. Doe het zelf ook regelmatig als wij buiten op ons terras zitten. wagen in de zon maar op zo'n manier dat haar hoofdje uit de zon is.

volgens mij is niks beter voor een kind dan buitenlucht. maar je moet natuurlijk wel in de gaten houden hoe ze in de buitenlucht komen en ze beschermen.

succes
annemarie

ik heb het op tv gezien met die konijnenhokken!ik weet niet zo goed wat ik ervan vind.aan de ene kant lijkt t me wel lekker,als het heel warm is en ze staan goed beschut.
maar aan de andere kant;mn kind in een hok.ik zit zelf wel te denken aan een campingbedje.voor thuis dan.wij leven zomers echt buiten in de tuin.het lijkt me voor boas dan ook wel gezellig,bovendien lekker en gezond om ook buiten te zijn.
groetjes kari

Ook ik heb Radar gezien en schrok toch wel een beetje van die bedjes hoor, het waren echt net konijnenhokjes! Ik heb er een nieuwe discussie over geopend, ben heel benieuwd wat anderen daarvan vinden.

Over het buiten slapen: lijkt me heel gezond. En ik ga er vanuit dat ze kinderen niet in de volle zon of in de wind laten liggen. Frisse lucht kan geen kwaad en ik denk dat buiten slapen ook heel ontspannend kan zijn. Denk maar eens aan jezelf als je in de zon ligt weg te doezelen met die geluidjes om je heen, heerlijk toch?! Ik zou de 'voorwaarden' gewoon even bespreken.

Groetjes,
Dionne
mama van Senne (27-2)

Terug
Bovenaan