Buiten spelen

<p style="text-align: center;">Ik ben eens benieuwd hoe anderen mama's omgaan met vrij buiten laten spelen.</p><p style="text-align: center;">Onze dochter is nu bijna 7 en mag van ons alleen buiten spelen voor de portiekflat in de speeltuin en achter het huis in een soort gezamenlijke tuin. Andere kinderen uit de buurt mogen ook 3 straten verder op spelen maar dat voelt nog niet goed voor ons omdat we haar dan niet in de gaten kunnen houden en als er iets is, niet direct kunnen helpen.</p><p style="text-align: center;">Hoe denken jullie daarover en vanaf welke leeftijd mogen jullie kinderen steeds een stap verder buiten spelen?</p>
 
Ik denk dat dit niet leeftijdsafhankelijk is, maar meer met het karakter van je kind. 
Dus ik zou kijken naar in hoeverre mijn kind weerbaar is tegenover andere kinderen, gevaren in kan schatten en naar huis zou komen als er iets is etc. 
daarnaast zou ik vooral naar je eigen gevoel luisteren ook in deze situatie. 
 
Mijn zoontje was 5-6 toen hij voor en achter alleen mocht, blokje rond het huis.
Nu, 7,5, mag hij door onze buurt maar wel met zijn One2Track horloge. Wij kunnen hem met de gps zien. En we kunnen elkaar bellen. Super handig als het eten klaar is, om te checken wat ze doen of wanneer er iets is.
Zoontje van bijna 5 mag op de camping alleen met horloge, maar snapt het bellen niet. Hem kunnen we alleen volgen via de gps of zeggen dat als het melodietje gaat (wanneer wij dus bellen) hij terug moet komen. 
Het ligt heel erg aan hoe je kind deelneemt aan het verkeer en de oplettendheid of ze alleen kunnen.
 
Terug
Bovenaan