buiten spelen

Vanmiddag stonden de buurmeisjes (9, 7 en 3,5) voor de deur of mijn zoontje 3, van jan09, buiten kwam spelen. Nou vroeg ik me af vanaf welke leeftijd zou dit kunnen? Spelen jullie kids al alleen buiten?
Opzich wonen we in een rustig hofje met een groot grasveld maar wel een grote sloot op de hoek. Mijn zoontje mag nu wel op het grasveld spelen als wij in de voortuin zijn. Het jongste buurmeisje is iets ouder dan mijn zoontje en speelt wel samen met haar zussen buiten.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Hier niet veel andere kinderen in de buurt, ik ben net zover dat ik hem buiten de tuin durf te laten fietsen. Alleen als hij op de stoep blijft, en hij mag van de voortuin naar de achtertuin een blokje om fietsen meer niet. Ik denk dat het meer tussen mn oren zit.
Als ik duidelijke grenzen geef is Thomas niet snel ongehoorzaam.

Thomas is nu al bang voor de sloot bij ons achter, komt omdat hij er al dromend een keer bijna ingereden is met z'n fiets. Ik kon hem net op tijd pakken, nu blijft hij er echt een meter uit de buurt. Het bruggetje en het speeltuintje erachter zijn een groter probleem, hij mag alleen met een volwassene daarheen maar toch trekt het wel.

Mijn kinderen van twee en drie spelen alleen buiten in onze eigen tuin, deze is niet afgezet alleen maar een laag hekje die ze beide al open krijgen. Ze weten echter dat ze de tuin niet mogen verlaten. Op het veldje achter onze woning mogen ze op dit moment alleen met toezicht van ons spelen omdat er regelmatig verkeer rijdt (er ligt in instelling).

Terug
Bovenaan