buitenbaarmoedelijke zangerschap+ miskraam

hallo allemaal
in dec was het zover ik was weer zwanger maar de pret mocht niet lang duren 27 dec wat bloed verloren,maar ik was nog zo beroerd dus ik maakte me geen zorgen mijn man wel dus toch de dokter gebeld moest het ziekenhuis maar bellen voor een echo kon de 27ste gelijk terecht.En ja hoor er klopte geen hartje ik zakte echt door de grond...Werd een afspraak gemaakt voor curitage voor donderdag de 29 dec maar die heb ik afgezegd het zat me allemaal niet lekker ik was nog super beroerd.Donderdag 5jan weer echo gehad want, ik was nog geen vruchtje verloren en had ook geen bloed verlies meer gehad. En inderdaad het vruchtje in de baarmoeder leefde niet en toen ging ie verder kijken en ja hoor nummer twee zat in de eileider.Ik zakte letterlijk weer door de grond..savonds moest ik gelijk terug komen werd gelijk geopenreerd.Allebei de vruchtjes zijn weg gehaald en zo ook mijn eileider  die was te ver beschadigd. En weet je wat het ergste is het vruchtje in mijn eileider leefde wel....Maar goed wie oh wie is ook zwanger geworden met een eileider je hoort zo veel verschillende verhalen erover....
En hopen maar dat ik weer zwanger wordt groetjes mandy

Hoi Mandy,
Ik zit net een heel verhaal te typen en wil mijn reactie plaatsen onder je bericht, is mijn bericht verdwenen. Slaat hij het niet op! Er zijn vreemde dingen met het forum aan de hand. Ik heb ze al een mail gestuurd, maar heb nog geen antwoord gekregen. Ik hoop snel wat te horen. Nog in het kort mijn reactie naar jou toe. Wat een vervelend nieuws voor je en wat zal je het moeilijk hebben. Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar als je vk of gynaecoloog belt, krijg je misschien antwoord op je vraag (wel of niet zwanger met 1 eileider). Ik heb vorige week vrijdag een miskraam gehad na 6,3 weken zwangerschap. Bij de echo zagen ze niets zitten en dachten misschien ook aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb bloed geprikt en daaruit bleek het niet zo te zijn. We zijn ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden (waarvan 1 jaar in de medische molen) en waren dus dolblij met spontane zwangerschap. Helaas mocht het niet zo zijn. We gaan wel weer verder met hormoonbehandelingen (heb 1 behandeling gehad d.m.v. buikinjecties) want dat advies hebben we gekregen. We geven de moed dus niet op. Ik wens je heel veel sterkte toe aankomende tijd en hopen op goed nieuws.
Groetjes Jeanette

Hallo,

Ik vind het heel erg wat jou/jullie is overkomen. Wat een miskraam is weet ik uit eigen ervaring.
Zelf heb ik nog allebei mijn eileiders maar een nichtje van mij heeft er maar 1 en die heeft ondanks dit toch 2 gezonde kindjes gekregen. Ik heb haar gebeld en zij zij dat ze wel onder begeleiding van een gynacoloog heeft gestaan maar toch spontaan zwanger is geworden.

Groetjes mirthe 2

In december had ik na 6 weken zwangerschap een beetje bloedverlies en ben in de weken daarna drie keer opgenomen in het ziekenhuis en twee keer geopereerd. Bij de eerste operatie hebben ze iets weggehaald uit mijn buikholte waarvan ze dachten dat dat het vruchtje was, maar daarna bleven de hormoonwaardes maar stijgen en werd ik dus steeds 'zwangerder'. Daarom opnieuw onder het mes en helaas complicaties tijdens de operatie dus een grote buikoperatie geworden en een eileider is weggehaald.

Inmiddels ook op nacontrole geweest bij de gyneacoloog en een heel goed informatief gesprek gehad. Ze heeft ons verzekerd dat het met één eileider goed mogelijk is om zwanger te worden. Je eileiders en eierstokken zitten relatief dicht bij elkaar en de overgebleven eileider kan in principe  eitjes van beide eierstokken opvangen. Je kansen zijn dus zeker niet gehalveerd.

Ik denk dat het belangrijk is de vragen die je hebt toch nog aan de arts voor te leggen. Gewoon weer een afspraak maken en je vragen vantevoren opschrijven. Het heeft ons erg geholpen en gerustgesteld.

Heel veel sterkte

afgelopen zomer ging ik ook naar het ziekenhuis voor een echo.
echter er was niets te zien.
nadat ik bloed had laten prikken(uitslag= echt wel zwanger!) moest ik mij de volgende dag nuchter melden.   bij mij hebben ze toen ook een eileider weggehaald. de dokter vertelde later dat ik nog 85% kans had om zwanger te worden.
ik laat de moed niet zakken. ik heb al een dochter van anderhalf jaar. maar we blijven het gewoon proberen.
heel veel sterkte.

Terug
Bovenaan