Buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz) - herstel

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Na lang met jullie meegelezen te hebben, was het na 6 maanden ook bij ons raak! Dat was 2 april. Maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. Op 3 mei is mijn linker eierstok verwijderd doordat het vruchtje zich daar wellicht in heeft genesteld (uitslag pas 31 mei). Op zich voor de vruchtbaarheid geen probleem aangezien mijn andere eileider de zaken gewoon overneemt!

Nu is er op internet weinig te vinden over de periode ná een operatie (wat mag wel en wat mag niet? Waar moet je rekening mee houden?), ofwel je herstel en wat de termijn is waarop je weer mag gaan klussen.

Is er iemand op het forum die haar eigen ervaringen graag met mij wil delen?

Veel groeten,
Katie

Hoi,

Allereerst wil ik je/jullie veel sterkte wensen de komende tijd. Ikzelf heb vorig jaar een prille miskraam gehad en afgelopen februari een buitenbaarmoederlijke zwangeschap. BIj mij zat het in mijn rechtereileider en deze is dan ook vewijderd. Mijn eierstok zit er nog wel dus er komen wel eitjes aan de rechterkant maar deze verdwijnen dan in mijn buikholte, ik heb dus alleen kans om zwanger te worden vanaf de linkerkant, het zal dus waarschijnlijk langer gaan duren...
Mijn gyn zei dat we in principe 1 maand moesten wachten met zwanger worden, zou ik echter toch zwanger worden dan was dat niet erg. We hebben gewoon die maand wel geprobeerd om weer zwanger te worden, ik had zoiets van als mijn lichaam nog niet zover is, dan gebeurd het gewoon niet.
Verder mocht ik alles gewoon doen, had lichamelijk ook niet zoveel last en herstelde snel, na 1 week mochten de hechtingen eruit en met 2 weken moest ik nog op nacontrole komen.
Psychisch gaat het wisselend. Op zich wel weer goed maar ben net weer ongesteld geworden en dan is het weer enorm balen en ben ik toch wel eens onzeker of het allemaal zal lukken met maar 1 eileider.
wanneer ik over een jaar nog niet weer zwanger ben dan mogen we weer langs komen zodat de gyn kan kijken of mijn linkereileider goed doorgankelijk is.
Zo, dat is zo'n beetje mijn verhaal.

Groetjes Ineke
wanneer je het leuk vind, of er behoefte aan hebt mag je me ook wel prive mailen, iprobeer een beetje afstand van de forums te nemen.
inekehoogendoorn@hotmail.com

Terug
Bovenaan