buitenbaarmoederlijke zwangerschap

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben de helft van een tweeling
heb kinderen en wil graag weer zwanger worden
in juni een positive test gehad en juli buikpijn en vloeien dus ik dacht aan een miskraam
na 8 dagen vloeien en nog meer buikpijn toch maar naar de huisarts
deze dacht ook aan een miskraam en liet me hb prikken om te zien of ik geen ijzertekort had en het advies om toch even naar de gyn. te gaan
ik zou de volgende dag om 7 uur met de kids naar disneyland dus heb gewacht met de arts tot ik 4 dagen later weer terug was
direkt doorverwezen naar de gyneacoloog en die zag met de echo een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en bloed in de buik holte
direkt opname en operatie
er is een eilijder verwijderdt en volgens de arts ben ik niet verminderd vruchtbaar maar hoe groot is nu de kans op een bbzwangerschap en hoe lang kan het duren voor ik weer vruchtbaar ben
ikben al 40 dus ikhoop op snelle zwangerschap
wie heeft meer info
groeten   een bange tweeling

hoi twinsister

ik ben in mei geopereerd aan een bbz ook mijn eileider is verwijderd, tegen mij is gezegd dat de kans op nog een bbz net zo groot is als met iemand die 2 eileiders heeft, nou dan gaan we daar maar vanuit,
succes meid en hopelijk is het snel raak

xxx linda

mag ik vragen of je nog lang klachten hebt gehad of viel dat mee
zit nog midden in herstel periode dus
ik hoop dat het goed gaat maar ik heb al een hele week dromen over dode kindjes en zo
ik had ook tegen niemand gezegd dat ik zwanger was alleen mijn partner en ik wisten het
voor de buitenwereldis het ook geen bbz maar een kyste wat verwijdert is want ik heb geen zin in kommentaar
er wordt al zo snel gezecht jij hebt toch gezonde kinderen en dan op jou leeftijd
maar dat beslis ik zelf nog wel
bedankt voor je reactie en als ik vragen mag hoe is het met jou kinderwens
ben je al weer zwanger of nog niet
groeten twinsister

hoi twinsister

haha je mag alles vragen hoor meid,
Ik heb een aantal weken last gehad van de operatie, ik ging een week na de operatie op vakantie en de eerste anderhalve week heb ik echt pijn gehad en daarna ging het wel, maar het was erg gevoelig, nu gaat het goed gelukkig
Ik heb nu mijn 8ste ronde erop zitten met clomid dus ik zit weer in mijn klusperiode om het maar zo te zeggen, het ergste is weer dat stomme afwachten maar goed het is niet anders,
Bij mij wist ook niemand dat ik zwanger was, maar toen ik met spoed moest worden opgenomen heb ik me vader gebeld en die heeft het toen verteld dus iedereen was geschrokken, en wat jouw verhaal betreft, ik vind het knap dat je hebt gezegd dat het een cyste was, en je moet ook helemaal zelf weten of je nog een kinderwens hebt of niet, dat gaat een ander helemaal niet aan, ik kan daar zo boos over worden asl mensen dat soort dingen gaan zeggen van je moet blij zijn dat je er al 1 of in jouw geval 2 rond hebt lopen,

xxx linda

hallo linda  
was je voor de bbz ook al aan de clomit?
ik heb het aan mijn gyn gevraagd maar ze wil me geen clomit geven
omdatik zelf al wat ouder ben en ik geen idee heb hoe lang het nog kan duren voor ik weer zwanger zou worden dacht ik dat het met clomit iets sneller zou gaan maar ik krijg het niet
als ik op controle moet maar even weer vragen
en heb jij ook al kinderen en hoe oud ben je als ik het mag  vragen
ik hoop dat het snel raak is bij jou
je bent toch ban dat er iets niet goed is na zo'n ingreep
ook bij mij is het al vaker mis gegaan ik had al vier keer een miskraam gehad
maar deze gyn maakt dat blijkbaar niet ongerust
nou  mij  onderhand wel
groeten lamy

hoi twinsitster

voor mijn bbz had ik ook al clomid, omdat ik geen eisprong heb uitmezelf krijg ik dat, maar het duurt mij te lang nu en wil een stap verder maar mijn gyn vind dat nog niet nodig, mijn gyn en ik liggen ook lang niet altijd op 1 lijn maar goed
Ik ben ook heel bang dat het nog een keertje gebeurd de bbz elk pijntje wat ik voel schiet ik al in de stress dat moet gewoon nog effe een plekje krijge
Ik zou het zeker nog een keertje aan je gyn vragen over die clomid voor jouw, en jeetje 4 miskramen dat is niet niks zeg dat doet ook wat me je zeg

Ik heb een zoontje van nu 3 jaar, en die heb ik na een jaar wel op de gewone manier gekregen, Ik wordt zelden ongesteld uitmezelf, en toen ik zwanger raakte van me zoontje was ik zomaar 3x achter elkaar ongesteld geworden en toen was het raak, ik ben nu 30 jaar en ben vanaf me 13de tot nu maar 5x uitmezelf ongesteld geweest, maar voor de rest is alles goed bij me maar ik heb waarschijnlijk een stofje niet in me hoofd   zitten die alles stimuleeert dus vandaar dat ik ook clomid heb

kan je die miskramen wel een beetje verwerken? want het lijkt mij best wel moeilijk zeg

xxx linda

hoi
ik heb in april een bbz gehad en bij mij zijn ook de eileider en de eierstok weggehaald. gisteren hebben we champagne gedronken want ik ben weer zwanger!
de gyn heeft mij gezegd dat 'na verloop van tijd' de ene eierstok de functie van de ander overneemt. hoe lang die tijd is, heeft hij niet gezegd. wel werd geadviseerd om in ieder geval 1 volledige cyclus af te wachten.Voor mijn bbz operatie had twee weken ervoor een 'kantje boord' allergiesche reaktie op antibiotica, en nu heeft de dokter mij geadviseerd om een half jaar mijn lichaam rust te geven.
morgen bel ik de gyn, om een afspraak te maken want hij zei wel dat ik een eerste controle moest hebben, een inwendige echo.
ik ben wel bang dat het nog eens gebeurt, en denk ook dat de kans groter is, waarom anders die inwendige echo?
tot de tijd dat ik gezien heb dat het goed zit, blijf ik bang en bij elk pijntje aan die kant schrk ik.
Maar, het kan dus wel snel gebeuren, wer zwanger worden en ik hoop dat dat bij j ook zo is! (ik ben trouwens 33, en heb twee kinderen, een van bijna 6 en een van 1jaar)

heel erg gefeliciteerd meid
hopen dat het goed gaat
ik moet pas achter in sept weer op contr bij de gyn
ik hoop dat dan alles goed is
maar na 4 miskramen en een bbz hoop ik dat er eens wat gedasan wordt voor mij
ben al 40 dus nietzoveel jaren meer te gaan denk ik
in mijn familie zijn ze erg tegen meer dan twee kids dus ik had ook niemand ingeligt over de zwangerschap
ze weten niet beter of het was een ciste
best wel moeilijk want verwerken moet je het toch
maar dat moet nu in mijn eentje
groeten lamy

Terug
Bovenaan