Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

<p>Vorige week vrijdag had ik mijn NOD. Ik had toen al enkele dagen helder bloedverlies en ik had een licht positieve zwangerschapstest. Zaterdag brak de menstruatie echt door met veel stolsels en veel bloedverlies. </p><p>Omdat ik in een IUI traject zit hebben ze vrijdag een echo gemaakt en geconstateerd dat ik weer met clomid kon starten. Gister heb ik weer een echo gehad en alles was rustig. Ze zagen dadelijk opbouw baarmoederslijmvlies en geen groei van follikel. Wel heb ik nog steeds helder bloedverlies. </p><p>Lang leve Google.. ik had de kenmerken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gegoogled waarbij bloedverlies 1 van de symptomen is. Ik heb net nog een zwangerschapstest gedaan en deze is nu positief.. </p><p>Herkent iemand zich hierin? Kan dit nog wel een normale zwangerschap zijn die nog niet waarneembaar is op de echo? Of is dit een teken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?</p><p> </p>

Ja, alles kan... Een hele vroege zwangerschap kan je inderdaad nog niet op een echo zien, dus het kan zijn dat je zwanger bent. Maar het kan ook zijn dat je een vroege miskraam hebt gehad. Het duurt dan ook even voordat het zwangerschapshormoon uit je lichaam is en een zwangerschapstest kan dus nog even positief blijven ook al ben je niet (meer) zwanger... 
Ik zou als ik jou was over een aantal dagen/week nog een keer een test doen om te kijken of die nog steeds positief is. 
Of als je eerder weer bloedverlies krijgt of buikpijn of iets anders ‘geks’, natuurlijk het ziekenhuis bellen. 
Spannende situatie! Heel veel succes met deze onzekerheid...

Ja het blijft nog een paar dagen spannend. Vandaag in het ziekenhuis geweest en ze zien geen teken van een zwangerschap op de echo. Wel is de zwangerschap bevestigd middels urine en bloedonderzoek. Dus nu is het even afwachten... over 2 dagen moeten we weer bloed laten prikken. Dan is het duidelijk dat het of een miskraam is of een zwangerschap (en dan is het de vraag waar de zwangerschap zit)....

Terug
Bovenaan