Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Mijn dreigende miskraam bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Shit!!! Afgelopen maandag ben ik opgenomen, heb een kijkoperatie (drie gaatjes, geen snee) gehad waarbij een deel van mijn linker eileider is weggehaald. Ik heb nog 80% kans op een gezonde zwangerschap. Mijn vraag aan lotgenoten: hoe groot is de kans op herhaling? hoe groot is de kans op een gezonde zwangerschap? hoelang heb je nodig om te herstellen? hoelang moet je wachten voor je weer zwanger mag worden?
Alvast bedankt! Groeten, Dons
 
Ik kan alleen antwoord geven op de vraag; "hoe groot is de kans op herhaling". Klein. Het gebeurt heel erg weinig dat het een vrouw een volgende keer overkomt.
 
mijn collega heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad die geknpat was en is geopereerd en ook eierstok kwijt.
ze was 2 weken thuis van het ziekenhuis en zij was meteen weer zwanger en is nu 40weken en 4 dagen zwanger van haar gezonde kleintje :))
dus geef de moed niet op de kans op herhaling is 12% maar ze houden je extra in de gaten nu omdat je het als eeens gehad hebt dus je krijgt vroeger echo's etc.
succes meid en laat je niet uit het veld slaan
liefs irene
 
mijn vriendin heeft nog maar 1 eierstok, dit door een cyste die operatief verwijderd moest worden. Daarna heeft ze 1 zoon en 1 dochter gekregen en was van allebei redelijk snel zwanger, dus succes ermee...

groetjes sandra
 
De kans is inderdaad niet groot voor herhaling.
Helaas is het bij mij wel gebeurd. Ik heb een jaar en een week na mijn eerste bbz een tweede gehad. Maar waarschijnlijk was de eileider gewoon niet goed. Hij is weggehaald en met de eerste poging links ben ik meteen zwanger geraakt. Ik ben nu bijna 15 weken zwanger, dus er blijft altijd hoop.
Tip van mijn kant: neem echt de tijd om het te verwerken, behalve het verlies van je kindje heb je ook nog een operatie te verwerken.
Succes ermee!
Daphne
 
Hallo,

Ik heb vorig jaar een bbz gehad met 10 weken, mijn linkereileider is weggehaald. Een maand later was ik ongepland weer zwanger, het embryootje zat op de goede plaats (en had al hartslag) toen ik met 6 weken een echo gehad, maar bij de volgende echo was het hartje toch gestopt met kloppen. Met andere woorden, in mijn geval geen herhaling, maar wordt niet te snel weer zwanger, want blijkbaar is je lichaam daar nog niet sterk genoeg voor! Ik zou een maand of 3 wachten (ik ben nu weer 8 weken zwanger en het zit weer in de baarmoeder!)

Succes!
 
Hoi,

Ook bij mij hebben ze vorig jaar okt. mijn rechtereileider weggehaald na een bbz. De kans op herhaling is iets groter geworden nu als bij andere vrouwen die het nooit hebben gehad.
Ga op zoek naar info op internet dat heeft mij goed gedaan. Bij een zoekmachine invullen: buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Het is handig om zeker 1 menstruatie af te wachten omdat ALS je gelijk weer zanger wordt weet je hoelang je bent. Maar neem echt je tijd!!! Het is niet zomaar iets!!!
Ik werd pas na ongeveer 7 weken normaal ongesteld. Ben nu weer zwanger bijna 10 weken. Heb met 6,5 week een echo gehad en dat was prima. Nu mag ik volgende week weer-? superspannend!

Heel veel sterkte en als je vragen blijft houden op controle aan de gyn. stellen of anders bellen hoor!

Liefs Dana
 
Terug
Bovenaan