Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Hallo,

Vorige week dinsdagnacht werd ik waker van de buikpijn, heb m'n vriend wakker gemaakt voor een warme kruik en het werd iets minder. De volgende dag heb ik de huisarts gebeld en ze vroeg of ik een pasje wilde inleveren. daar uit bleek dat ik zwanger was en of ik direct bij haar op het spreek uur wilde komen. Ze heeft me onderzocht en ze dacht meteen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Voor ik er erg in had zat ik al in het ziekenhuis bij de gynacoloog. Daar weer een vervelend onderzoek,een bloed onderzoek en weer een urine onderzoek. Na ruim 3 uur wachten in een kamertje kwam het verlossende woord, je wordt opgenomen voor een kijk operatie. Inmiddels was het al ergens in de avond dus dat zal dan de volgende dag plaats vinden. Een besef wat er allemaal gaat gebeuren heb je niet en het besef van wat er nu allemaal is gebeurd heb ik nog steeds niet. Tijdens de kijkoperatie hebben ze mijn linker eierstok verwijderd, gekukkig is het goed verlopen...

Nu lig ik te herstellen thuis in bed en soms op de bank.
Mensen in je omgeving roepen maar: " kun je nog wel kinderen krijgen" of " je hele hormoonhuishouding gaat door de war".

De huisarts zei: gelukkig wist je nog maar net dat je zwanger bent.

Maar volgens mij weet niemand wat dit nou echt met je doet!

Gelukkig kan ik er met m'n vriend over praten, hij doet zijn best om me te begrijpen.

Hoi papilion,

Heel veel sterkte in de komende tijd.
Ookal heb ik niet hetzelfde meegemaakt, ik begrijp de frustratie die af en toe los komt door opmerkingen van een ander.
Ik heb net curetage moeten laten plegen omdat het hartje was gestopt met kloppen, ik dacht dat ik 12 weken was maar het hartje was al gestopt met 9 weken.
Ondertussen heb ik me er bij neergelegd maar de eerste paar dagen waren zwaar.
Kreeg een hoop opmerkingen zoals, ach je weet in ieder geval dat je vruchtbaar bent en je bent nog zo jong, het zal vast wel weer snel raak zijn.

Laat je niet gek maken, en probeer het een plekje te geven.
Bij mij heeft het erg geholpen door er veel met mijn vriend over te praten.

Veel liefs

Hoi papilion,

Ik begrijp jouw gevoel helemaal. Je kan hier niet meteen overheen stappen. Ook al weet je nog maar net dat je zwanger was.

Ik  wist al in de 5de week dat ik zwanger was en kreeg een echo met 10 weken en toen nog een met 12 weken. Op de 2de zag ik dat het kindje niet meer gegroeid was en al overleden. De klap is altijd heel erg zwaar. Wat andere ook zeggen.

Ik heb mijn familie en bekende meteen een mail gestuurd met de info en gezegd dat ik geen medeleven wil. Dit doen ze dan ook niet. Heb woensdag een dag in het ziekenhuis gelegen en toen is het vruchtje vanzelf geboren, daarna nog naar de o.k. genomen voor het overige weefsel te verwijderen. Ondanks dat wij wisten dat het kindje niet levensvatbaar was en al overleden was, deed het vandaag toch weer ontzettende pijn als je eraan terug dacht. Weer een mail naar iedereen gestuurd met de update info. Nu aangegeven dat mensen wel mogen mailen, smsen of een kaartje sturen. Maar absoluut niet bellen. Voor mij werkt het om er zo meer om te gaan.

Ik vind dat je duidelijk tegen iedereen mag zijn, over hoe jij je voelt en wat het met jou doet. Je hoeft niet alles aan te horen. Je hebt het al moeilijk genoeg.

Heel veel sterkte.

Yvonne

Hallo,

Erg herkenbaar allemaal! heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt en kan me nog heel goed de pijn zowel lichamelijk als geestelijk herinneren!

Al die goede bedoelingen en ongevraagde adviezen van mensen overigens ook en ik weet ook nog goed dat ik daar ook helemaal niet op zat te wachten.

ben altijd bang geweest nooit meer zwanger te kunnen raken (er is bij mij toen 1 eileider verwijderd) maar inmiddels heb ik een gezonde zoon van 7 maanden!

Een tip waar ikzelf heel veel aan had kwam van mijn moeder, ik was hele dagen bezig met het zwanger worden en kindjes krijgen.. tot mijn moeder zei dat ik het los moest laten en eerst zelf eens rustig moest worden.. de eerste keer daarna was het raak!

Luister goed naar je lichaam en probeer het rustig een plekje te geven! het is niet niks wat er gebeurd is.
Heel veel sterkte in ieder geval!!

Dikke zoen

Terug
Bovenaan